دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شهادت امام کاظم علیه السلام

حوزه/ امام موسی کاظم (ع) علی رغم اینکه مدتی از عمرشان را در زندان بودند، اما دست از تلاش و مجاهدت و تبلیغ اسلام برنداشتند و با رفتارهای نیکو و زیبا بر زندان بان های حکومت بنی عباس تأثیر گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، خانم مرحمت رضاوندی، امروز در مراسمی که به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) به صورت مجازی در مدرسه علمیه فاطمیه نقده برگزار شد، اظهار داشت: در روایتی از امام کاظم علیه السلام بیان شده است که باارزش‌ترین مردم کسی است که دنیا را برای خود ابدی نداند و انسان نباید خود را به مادیات وابسته کند و همان گونه که در روایات نیز بیان شده است این دنیا مزرعه‌ای برای آخرت است.

وی اضافه کرد: در روایات بیان شده است که این دنیا عروس هزار داماد است و نباید انسان گول آن را بخورد و در انجام تکالیفی که خداوند بر دوش او گذاشته سستی ورزد و باید از دنیا برای برداشتن توشه آخرت استفاده کنیم.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی افزود: این دنیا برای بقا نیست و هر اندازه هم انسان بدان وابسته باشد باز هم مجبور است روزی آن را ترک کرده و به سرای آخرت که ابدی است، سفر کند، لذا دلبستگی به دنیا و هیچ فایده‌ای جز ضلالت و گمراهی نخواهد داشت و خوش به حال آن کس که برای رضای خدا در تلاش کند و برای آخرتش زاد و توشه برگیرد.

وی ادامه داد: امام موسی کاظم (ع) علی رغم اینکه مدتی از عمرشان را در زندان بودند، اما دست از تلاش و مجاهدت و تبلیغ اسلام برنداشتند و با رفتارهای نیکو و زیبا بر زندان بان های حکومت بنی عباس تأثیر گذاشتند. معنای این مسئله آن است که دین و تبلیغ آن در هیچ حالتی تعطیل بردار نیست و ما طلاب هم به پیروی از حضرت باید در جهت تبلیغ معارف اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

رضاوندی در پایان گفت: از جمله خصوصیات حضرت امام کاظم (ع) " کظم غیظ " بود و حضرت در موقع عصبانیت خشم خودشان را فرو برده و با آرامش اقدام می‌کردند و ما هم باید عفو و گذشت را در زندگی خودمان جاری کنیم و متأسفانه نبود صبر و تحمل در زندگی‌های ما موجب شده است که در هنگام مشکلات اقدامی را انجام بدهیم که پشیمانی به دنبال دارد.

انتهای خبر./‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha