پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری

حوزه/ معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری توجه به اخلاق و فلسفه منابع طبیعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: نگاه به منابع طبیعی در دستگاه‌های دولتی یک نگاه فلسفی نیست درحالی‌که کشورهای موفق در حوزه منابع طبیعی به این مقوله‌ها توجهی ویژه دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آقای پرویز گرشاسبی امروز در نشست مدیران و معاونان فرهنگی و پژوهشی مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن همایش آیت الله شرعی ستاد مرکز برگزار شد، با بیان اینکه بدون همراهی و مشارکت همگانی مدیریت یک اکو سیستم خشک بسیار سخت است، اظهار داشت: اگر مبلغان دینی در حوزه منابع طبیعی مشارکت کنند می‌توانیم در این حوزه به نتایج مطلوب‌تری برسیم.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر موضوع امنیت غذایی و مدیریت جامع منابع حیاتی تاکید دارند، افزود: امسال که موضوع امنیت غذایی مطرح شده و با امنیت زیستی گره خورده است، اگر منابع طبیعی خوبی نداشته باشیم، امنیت غذایی ما نیز محقق نمی‌شود یا دچار چالش می‌شود بنابراین این‌ها لازم و ملزوم هم هستند.

معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه داد: برای رسیدن به یک توسعه پایدار و امنیت حیاتی خوب باید به چند سرمایه توجه کنیم و بدانیم که چند سرمایه با محیط زیست گره خورده است که از جمله آن‌ها سرمایه اجتماعی و سرمایه انسانی است که می‌تواند ما را به نتایج نهایی برساند.

وی با بیان اینکه انسان آگاه قطعاً منابع طبیعی و محیط زیست خوبی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: برای سال جاری کاشت ۲۰ میلیون نهال در سطح کشور هدف‌گذاری شده است، اما نگهداری از درخت موضوع بسیار مهمی است که کمتر به آن توجه می‌شود.

آقای گرشاسبی، توجه به اخلاق و فلسفه منابع طبیعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشورهایی که در حوزه منابع طبیعی موفق بودند به این موضوع‌ها، توجهی ویژه داشتند و اگر مدیریت جامعه و نگاه درست در حوزه منابع طبیعی نباشد به هدف نمی‌رسیم.

وی بیان داشت: در دستگاه‌های دولتی، نگاه به منابع طبیعی یک نگاه فلسفی نیست، به همین علت امیدواریم در حوزه‌های علمیه دروسی در مورد فلسفه و اخلاق منابع طبیعی و محیط زیست گذاشته شود تا بتوانیم نگاه درستی را در حوزه منابع طبیعی ترویج کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha