شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1010725
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲
بعثت

حوزه/ کارشناس دینی گفت: مبارزه با طاغوت و تعصبات جاهلی و عمل به آموزه های اسلامی پیام اصلی بعثت است.

حجت الاسلام سیدمحمد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اینکه در عصر حاضر دشمنان با ابزار و روش‌های مختلف در تلاش اند تا دین خدا را از بین ببرند، گفت: وظیفه مسلمانان در این شرایط توجه و بازگشت به پیام اصلی بعثت است تا همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، شرایط برای پیروزی اسلام و استقرار تمدن اسلامی فراهم شود.

وی مبارزه با طاغوت‌های زمان و عبودیت خدا را درس بزرگ پیامبر به مسلمانان بیان کرد و افزود: بر اساس روایات، پروردگار متعال حضرت محمد (ص) را به پیامبری مبعوث کرد تا بندگانش را از پرستش و اطاعت دیگر بندگان (حاکمان طاغوت) خارج و به عبادت او را راهنمایی کند.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه آزادگی و رهایی از تعصبات جاهلی و خرافات از دیگر اهداف بعثت پیامبر (ص) بود، اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر و تبیین حلال و حرام الهی هم در رأس برنامه‌های بعثت پیامبر قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به آیه ۱۶۴ سوره آل عمران، «بعثت پیامبر اسلام» را بزرگترین نعمت خداوند برشمرد و افزود: پیام بعثت پیامبر (ص)، تلاوت آیات الهی، تزکیه و رشد مردم و تعلیم کتاب آسمانی و حکمت است.

حجت الاسلام ابطحی بعثت پیامبر اکرم را زمینه ساز استقرار حاکمیت دین الهی در زمین و روی کار آمدن دولت موعود دانست و اضافه کرد: با ظهور حضرت مهدی (عج) شرق و غرب جهان در زیر لوای حکومت ایشان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha