شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
ش

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر تثبیت دبیرخانه دائمی نهج البلاغه کشور به مرکزیت کاشان، گفت: با توجه به اینکه از قرن پنجم تاکنون پایتختی نهج البلاغه در کاشان بوده، نباید فقط به دوسال پایتختی این کتاب در این شهرستان بسنده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، شامگاه یک شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ در ویژه برنامه تولیدات فرهنگی هنری، هنر و حکمت در سال پایتختی نهج‌البلاغه ایران در فرهنگسرای مهر کاشان به شرایط سخت دوران حکومت حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت امیرالمومنین (ع) علی غریب و مظلوم تاریخ بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان، تجلیل از ابوالرضا، قطب راوندی‌ها، ابوالفتوح ها، حسن زاده‌ها، فعالان پایتخت نهج‌البلاغه کاشان و پیشینیان افتخارآمیز دیار ایمان پرور و ایمان خیز کاشان با گذشت ۱۴ قرن از تاریخ اسلام را کار ارزشمندی دانست و گفت: از روحانیون، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر و مردم ولایت مدار کاشان بابت برگزاری همایش‌های پایتخت نهج‌البلاغه کاشان قدردانی می‌نمایم.

وی، دوران حکومت حضرت علی (ع) را از نگاه بیگانگان به جای حیات علمی و فرهنگی، بیشتر حیات نظامی دانست و گفت: تمام جنگ‌های حضرت علی (ع) برای امت اسلامی افتخارآمیز بود.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان، با گرامی داشت سالروز فتح قلعه خیبر به دست امیرالمومنین (ع)، گفت: به اذعان دوست و دشمن در قلعه خیبری که برای باز و بسته نمودن آن ۴۰ نفر نیاز بود، آن حضرت با کندن درب قلعه خیبر و قرار گرفتن روی خندق، مسلمانان را به درون قلعه منتقل کرد.

وی، کتاب الهی نهج‌البلاغه را حاصل بیش از ۴ سال دوران حاکمیت حضرت علی (ع) دانست و گفت: نهج‌البلاغه از لابلای انبوهی از ددمنشی‌های تاریخ به برکت وجود سید رضی ها توانسته نجات پیدا کند.

وی، ثبت احادیث، کلمات، روایات و معارف دین زمان پیامبر اکرم (ص) را از افتخارات شیعیان دانست و گفت: باید افتخار کنیم که یک عالم شیعی در شرایط خفقان حاکم و با مشکلات فراوان توانسته در زمان حیات پیامبر احادیث آن حضرت را برای نسل‌های بعدی ثبت نماید.

آیت الله سلیمانی، غبارروبی نهج‌البلاغه را از افتخارات منطقه کاشان دانست و تصریح کرد: باعث افتخار دارالمومنین کاشان است که در قرن پنجم، ابوالرضا راوندی توانست با پیدا کردن سند اصلی نهج‌البلاغه با خط سید رضی در بغداد به شرح این کتاب ارزشمند الهی بپردازد.

وی، ثبت احادیث و کلمات پیامبر اکرم (ص) و کانال ارتباطی با اهل بیت (ع) را حلقه اتصال با نسل فعلی دانست و گفت: این دو کانال ارتباطی سالم با سرچشمه زلال رحمت از افتخارات تشییع می‌باشد.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه شیعیان باید نسبت با دوران زندانی شدن امام موسی کاظم (ع) بیشتر آشنا شوند، گفت: بعضی‌ها فکر می کنند آن حضرت یک بار زندانی شده، در حالی که زندان اول در زمان هادی عباسی، زندان دوم زمان هارون عباسی بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با تاکید بر تثبیت دبیرخانه نهج‌البلاغه کشور به مرکزیت کاشان، گفت: با توجه به اینکه از قرن پنجم تاکنون پایتختی نهج‌البلاغه در کاشان بوده نباید فقط به دو سال پایتختی این کتاب در این شهرستان بسنده کرد.

وی، با بیان اینکه دستگاه‌های مربوطه به صورت جدی پیگیر تثبیت دبیرخانه نهج‌البلاغه کشور به مرکزیت کاشان باشند، خاطرنشان کرد: فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان فرهنگی، قرآنی و دینی کاشان مکان مناسبی را برای دبیرخانه دائمی نهج‌البلاغه در کشور عزیز ایران در مهد تمدن شیعی با مرکزیت کاشان شکل بدهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha