یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بعثت

حوزه/ حجت الاسلام عبد اللهی گفت: مهمترین درس بعثت را در کنار  تبیین و ترویج دستورات دین اسلام ، اخلاق نیک و فضایل اخلاقی بیان و ابراز کرد: پیامبر با خلق نیکوی خود جامعه ای اسلامی را تربیت کرد. 

حجت الاسلام احمد عبداللهی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در اصفهان با اشاره به اینکه بعثت پیامبر هدیه ا‏ی ویژه آسمانی و نعمت الهی به بشریت است گفت: پروردگار در آیه ۱۶۴ سوره آل عمران بعثت را به عنوان یک منت بر مؤمنان برمی‌شمارد که بین مردم پیامبری از خودشان برانگیخت.

استاد حوزه مهمترین هدف از بعثت پیامبر اکرم (ص) را تبیین نگاه توحیدی در جامعه دانست و افزود: خداوند حضرت محمد (ص) را برای زنده نگهداشتن توحید، تبلیغ، ترویج و تبیین آن به رسالت برگزید.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد با اشاره به اینکه مهمترین ابزار پیامبر برای تبلیغ دین حکمرانی الهی است تاکید کرد: با ایجاد حکومت اسلامی می‌توان حدود و نگرش الهی را جاری کرد و پیامبر اسلام هم حکمرانی الهی را در جامعه آن روز پیاده و انسان‌های کاملی چون ابوذر و سلمان را تربیت کرد.

وی با اشاره به آموزه‌های مبعث گفت: بعثت نشان داد که چگونه یک نوجوان یتیم و امی با دشمنان زیاد چگونه به یک اسوه و شخصیت در تمام عالم هستی تبدیل می‌شود و مردم به محض ارتباط با او فوج فوج به دین اسلام گرایش می‌یابند.

استاد حوزه مهمترین درس بعثت را در کنار تبیین و ترویج دستورات دین اسلام، اخلاق نیک و فضائل اخلاقی بیان و ابراز کرد: پیامبر با خلق نیکوی خود جامعه‌ای اسلامی را تربیت کرد و کارگزاران جوامعی که ادعای تبعیت از پیامبر را دارند باید این خصوصیات را داشته باشند.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد با اشاره به اینکه مهمترین آموزه بعثت را مسئولان و کارگزاران جوامع اسلامی باید به کار گیرند تاکید کرد: کارگزاران حکومت اسلامی باید در روش برخورد با مردم و حکمرانی از سیره اسوه حسنه یعنی پیامبر اسلام (ص) درس بگیرند چراکه مردم به دین حاکمان خود هستند و بیشترین الگو پذیری را از حاکمان خود دارند.

وی به مسئله ظهور و ارتباط آن با بعثت پیامبر هم پرداخت و افزود: امام زمان (عج) ذخیره پروردگار است، برای روزی که بشریت به درجه کمال برسد و بتوانند تعالیم بعثت را کامل بپذیرند و با پذیرش حکومت الهی، امام عصر (عج) جامعه آرمانی و حکومت الهی را تشکیل دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha