چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست

حوزه/نماینده ولی‌فقیه کهگیلویه و بویراحمد در دیدار مدیرکل و شورای معاونین اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان، فرهنگ را زیربنای رشد و شکوفایی در همه زمینه‌ها دانست و گفت: هیچ تضادی بین علم و دین نیست، زیرا آموزه‌های دینی ما را به علم آموزی تشویق می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام سید نصیر حسینی امروز (۹ اسفند ماه) در دیدار مدیرکل و شورای معاونین اداره کل فرهنگ ارشاد ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک عید مبعث، اظهار کرد: عید مبعث، عید معرفت، طلوع انسان‌ها در افق ولایت، تقرب به ذات پروردگار و عنایات ویژه‌ای بوده که خداوند به بشر داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه عالم ساخته و پرداخته خداوند بوده و بدون اذن پروردگار نه چیزی خلق می‌شود و نه حرکتی صورت می‌گیرد، زیرا از ملک تا ملکوت و جبروت همه مخلوقات خداوند هستند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه همه عالم و آنچه در آن وجود دارد همه به دست پروردگار بوده و خداوند آنها را به وجود آورده است، بنابراین باید قانون خدا حاکم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: حاکمیت فلسفه توحیدی، یعنی تعالی فرهنگی و این یک امر معقولی است که هر عقلی باید بپذیرد وقتی حاکم و خالق پروردگار است، قانون حاکم نیز باید قانون خداوند باشد.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: تقابل با خداوند و عدم اجرای دستورات پروردگار یعنی اینکه انسان حیات خود را تهدید کرده، خود را در مسیر تعالی قرار ندهد و در نهایت منجر به سقوط او خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما اگر بخواهیم در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و اجتماعی رشد کنیم، باید فرهنگ الهی، معنوی و توحیدی در وجود ما رشد و پرورش پیدا کند.

امام جمعه یاسوج، فرهنگ را زیر بنای رشد و شکوفایی در همه زمینه‌ها دانست و یادآور شد: هیچ تضادی بین علم و دین نیست، زیرا آموزه‌های دینی ما را به علم آموزی تشویق می‌کنند، از طرفی علم و رشد مادی و صنعتی که شکل می‌گیرد، باید معنویت در کنار آن وجود داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید دوباره بر اینکه فرهنگ موضوعی زیربنایی در جامعه است، افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که با رویکرد فرهنگی این مسائل و مشکلات قابل حل خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی هزینه‌های بسیاری برای ما داشته که راه‌حل آنها در حوزه فرهنگی است، گفت: شورای فرهنگ عمومی باید فعال‌تر شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تشکیل منظم نشست‌های این شورا جدی منظم‌تر و با برنامه‌ریزی بیشتر در مرکز استان و شهرستان‌ها وارد عمل کند.

حسینی با اشاره به ضرورت حضور اعضای شورای فرهنگی عمومی استان در نشست‌های شهرستانی، اظهار کرد: می‌طلبد که مردم در کارها و برنامه‌های فرهنگی همکاری و مشارکت لازم را برای رسیدن به نتیجه مطلوب داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد از وضعیت حجاب و پوشش‌هایی که در جامعه امروزی وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید بستر عمومی برای رغبت، همراهی و همکاری مردم فراهم شود.

وی، جایگاه شورای فرهنگ عمومی را تأثیرگذار و حساس دانست و تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های مختلف در راستای کاهش آسیب‌ها و مسائل فرهنگی استفاده کرد.

حسینی، تعهد در کارهای فرهنگی و سایر حوزه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید ضمانت اجرایی برای مصوبات شورای فرهنگ عمومی وجود داشته باشد و همچنین میزان تأثیر گذاری مصوبات بر آسیب‌های اجتماعی مورد ارزیابی قرار گیرد.

خبرنگار: سینا امیرپور

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha