جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
همایش سالیانه اراک و شازند

حوزه/همایش سالانه مبلغان شهرستان های اراک، شازند و خنداب با حضور قائم مقام معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور، در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، مدیریت حوزه علمیه استان مرکزی، روز یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ میزبان همایش سالیانه طلاب فعالِ عرصه تبلیغ در شهرستان‌های اراک، شازند و خنداب بود.

حجت الاسلام زمانی، معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مرکزی هدف از برگزاری این همایش را ارج نهادن به فعالیت‌های تبلیغی طلاب خواهر و برادر اعلام کرد و گفت: طلاب استان مرکزی در عرصه تبلیغ دین خدا و ابلاغ پیام اهل بیت (ع) به مردم، فعالیت‌های خوبی را از خود در طرح‌هایی مثل مدارس امین، هجرت، بینات، نسیم رحمت و.. به نمایش گذاشتند که از آنها تشکر می‌کنم و از خداوند برای آنها طلب توفیق و سربلندی می‌کنم.

حجت الاسلام غلامرضایی، قائم مقام معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به ویژگی‌های یک تبلیغ موفق مبتنی بر تعالیم و آموزه‌های اسلامی گفت: اولین نکته‌ای که در تبلیغ دین خدا وجود دارد این است که مبلغین محترم به مسئله اخلاص و تواضع توجه داشته باشند و همت خود را در تبیین درست اسلام به کار بگیرند و اهداف دین را برای مردم بازگو کنند؛ در امر تبلیغ باید سعی شود که مسائل اسلام به صورت دقیق مورد بررسی قرار بگیرد، به گونه‌ای نباشد که مخاطبین ما نسبت به دین حالت شرطی پیدا کنند که اگر حاجات آنها برآورده شد، اعمال را با شوق و انگیزه انجام دهند و اگر دعای آنها مستجاب نشد از نماز و اعمال دین برگردند، باید واقعیت‌های دین بیان شود.

حجت الاسلام غلامرضایی با اشاره سختی‌ها مشکلاتی که ممکن است در مسیر تبلیغ دین خدا برای مبلغین به وجود بیاید گفت: باید آستانه‌ی صبر و تحمل خود را بالا ببریم، مخصوصاً در محیط خانه و خانواده، با توجه جایگاه و قداستی که دین اسلام برای خانواده در نظر گرفته است، باید بسیار مراقب بود که خدایی نکرده با غضب و تندی با اهل خانه رفتار نشود.

در پایان این مراسم از طلاب خواهر و برادر فعال در عرصه تبلیغ تقدیر شده و همچنین هدایای یادبودِ دوره سیر مطالعاتی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، به نفرات برتر دوره اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 0
    روحانیت امانت دار دین مردم از طرف خدا ، رسول و امامان است و با وقوع انقلاب اسلامی امانت دار مال ، جان و ناموس خلق الله هم شد و باید ترسید از روزی که صاحب امانت سوال کند با امانتش چه کردید