چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1010841
۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
ارتباط تصویری

حوزه/ حجت الاسلام موسوی زاده جزایری گفت: دغدغه ما طلبه‌ها باید جهانی باشد، حتی در مسجدی که نماز می‌خوانیم، باید فکر جهانی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام سید محسن موسوی زاده جزایری، مدیر مرکز اسلامی زامبیا امروز در ارتباط تصویری با طلاب مدرسه امیرالمومنین علی (ع) رشت به چرایی تبلیغ در عرصه بین‌المللی پرداخت و اظهار داشت: وقتی صحبت از تبلیغ بین‌المللی می‌شود، قرار نیست همه شما طلبه‌ها مبلغ بین‌المللی باشید. دغدغه ما طلبه‌ها باید جهانی باشد، حتی در مسجدی که نماز می‌خوانیم، باید فکر جهانی داشته باشیم.

مدیر مرکز اسلامی زامبیا، یادگیری زبان را اصل مهم برای ورود به تبلیغ در عرصه بین‌المللی دانست و افزود: هر کشوری که هدف تبلیغ ما قرار بگیرد باید زبان همان کشور را طوری یاد بگیریم که احساس کنند جزئی از آنها هستیم؛ ما می‌خواهیم در دل و قلب آنان اثر بگذاریم.

وی ادامه دارد: شناخت فرهنگ منطقه، شهر و یا کشوری که می‌خواهیم تبلیغ کنیم، اصل دیگری است؛ مثلاً کدام کلمه یا جمله‌ای به کار ببریم، خوشحال می‌شوند و یا نه جز خطوط قرمز آن منطقه هست و از شنیدن آن ناراحت می‌شوند.

موسوی زاده جزایری اظهار کرد: سازوکار خطبه‌های جمعه در کشور زامبیا با شهر رشت یا مشهد فرق می‌کند، در اینجا قومیت‌های مختلف از کشورهای مختلف وجود دارند و مخاطب ما جمعیت یک شهر نیست.

وی تصریح کرد: خلاءهای موجود در کشور هدف باید شناسایی شود و راهکار رفع خلاءها را هم باید جست‌جو کرد، که چگونه می‌توان این خلأها را پر کرد.

مدیر مرکز اسلامی زامبیا تاکید کرد: برای موفقیت در تبلیغ بین‌المللی باید دانش، مهارت، شناخت ادیان و یکسری سرفصل‌هایی را که در این عرصه نیاز است، یاد گرفت.

در پایان این ارتباط تصویری حجت الاسلام سید محسن موسوی زاده جزایری به سوالات طلاب پاسخ داد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha