یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله سید احمد خاتمی

حوزه / امام جمعه موقت تهران گفت: رسول خدا (ص) شخصیت زنان را احیا کرد؛ جامعه آن دوران دختر را لکه ننگ می‌دانست و او را زنده‌به‌گور می‌کرد. پیامبر شخصیت زن را احیا کرد و زنده به گور کردن دختران را گناه بزرگ دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، شامگاه دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰، در مراسم جشن مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) در مشهد به تبیین اخلاق و رفتار رسول خدا (ص) پرداخت و گفت: رفتار پیامبر (ص) را می‌توان در سه بخش نحوه برخورد با کودکان، زنان و جوانان بررسی کرد.


عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در خصوص رفتار پیامبر اسلام (ص) با کودکان، افزود: پیامبر (ص) فرمود؛ «من چند کار را تازنده‌ام ترک نمی‌کنم ازجمله سلام کردن به بچه‌ها تا به‌عنوان سنت بعد از من بماند و پیروان من به بچه‌ها به‌عنوان شخصیت‌های بزرگ آینده سلام کنند، البته بچه‌ها نیز به بزرگ‌ترها نیز سلام می‌کنند، سنت سلام باید سنت گسترده‌ای باشد».


امام جمعه موقت تهران ادامه داد: پیامبر (ص) هنگامی‌که از سفر برمی‌گشتند و بچه‌ها به استقبال ایشان می‌آمدند، آن‌ها را سوار بر مرکب می‌کردند و به اصحاب می‌گفتند؛ احترام آن‌ها را حفظ کنید، این برخورد پیامبر با کودکان است، کودکانی که شخصیت‌های آینده هستند و باید او را باشخصیت بزرگ کرد.


آیت الله خاتمی با بیان این که حضرت رسول (ص) شخصیت زنان را احیا کرد، اظهار کرد: جامعه آن دوران دختر را لکه ننگ می‌دانست و او را زنده‌به‌گور می‌کرد. پیامبر شخصیت زن را احیا کرد و زنده به گور کردن دختران را گناه بزرگ دانستند. همچنین حضرت نسبت به دختر گرامی خود احترام ویژه‌ای قائل بودند و فرمودند: «بوی بهشت از فاطمه‌ام به مشام می‌رسد».


وی با بیان اینکه ما با اشتغال زنان هیچ‌گاه مخالف نبوده و نیستیم و به‌شرط رعایت حقوق خانواده و عفاف مانعی ندارد، افزود: نباید ارزش خانه‌داری و شوهرداری کمرنگ شود؛ خانه و خانواده زیربنای پردازش یک جامعه متمدن است و فرزندان در آن رشد پیدا می‌کنند، لذا نباید این ارزش کمرنگ شود؛ ارزش شوهرداری و خانه‌داری، داشتن خانواده گرم و باصفا و صمیمی سیره پیامبر اکرم (ص) است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به سیره رسول خدا (ص) در ارتباط با جوانان و واگذاری مسئولیت‌های حساس جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: راز تکیه فوق‌العاده رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان عمل به سیره پیامبر (ص) است؛ جوانان ما رویش‌های انقلاب هستند و در عرصه‌های علمی، فناوری، پزشکی، و… خوش درخشیدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha