یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ڈاکٹر علی عباسی

حوزه/ رئیس جامعة المصطفی العالمیه ایران با تبریک مبعث نبی مکرم اسلام (ص) و با تاکید برضرورت حفظ وحدت اسلامی، گفت: وحدت امت اسلامی از مهمترین آموزه‌های آخرین پیامبر الهی به مسلمانان است که باید مورد توجه و اهتمام جدی پیروان آن حضرت قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گنبد کاووس، حجت الاسلام علی عباسی، روز سه‌شنبه در گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت استان گلستان گفت: وحدت، اتحاد و باهم بودن امت اسلامی شرط زندگی موفق آنان در برابر توطئه‌های تفرقه افکنانه دشمنان اسلام است.

وی افزود: دشمنان در اتاق‌های فکر خود با ابزارهایی که در اختیار دارند شبانه روز برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین اقوام و مذاهب اسلامی (امت اسلامی) تلاش می‌کنند و در این راه شیعه و اهل سنت برای آنها مهم نیستند بلکه آنها فقط به منافع خود فکر می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی اضافه کرد: در منطقه خاورمیانه از گذشته تاکنون بخصوص در دهه‌های اخیر، چهره اسلام به خاطر نگاه‌های تکفیری و وهابی و رفتارهای تفرقه انگیزانه آنها آسیب دید که باید تلاش شود با معرفی صحیح سیره نبی مکرم اسلام (ص) این آسیب جبران شود.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه تصریح کرد: انقلاب اسلامی که بر پایه احکام الهی و سیره نبی مکرم اسلام (ص) پایه گذاری شد، اتحاد، برادری و اخوت امت اسلامی را به عنوان راهبرد تخلف ناپذیر و قطعی برگزید و امام راحل و رهبر معظم انقلاب هم همواره بر این اصل مهم تاکید داشته و دارند.

وی افزود: تمدن نوین اسلامی به‌عنوان یک مدنیت جدید بر پایه احکام اسلامی جز با وحدت امت اسلامی محقق نخواهد شد، زیرا تمدن اسلامی برای همه بشریت است تا در سایه آن در کمال معنویت و عدالت زندگی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی همچنین با تبریک بعثت نبی مکرم اسلام (ص) گفت: صرف نظر از زمان وقوع این واقعه بزرگ تاریخی، بعثت پیامبر (ص) یک حقیقت و نقطه عطف بزرگ در تاریخ بشریت است که خداوند از آن به‌عنوان نعمت برتر به انسان‌ها یاد می‌کند، زیرا خداوند از میان انسان‌ها یک نفر را به درجه‌ای از کمال رساند تا حلقه وصل زمین و آسمان باشد و راه رسیدن به معارف و حقایق هستی را به انسان‌ها یاد دهد.

وی افزود: پیامبر (ص) مبعوث شد تا انسان‌ها را از تاریکی، نادانی و ظلمت عبور داده و در مسیر حرکت به کمال قرار دهد در واقع نخستین کار پیامبر (ص) برای انسان‌ها ارائه معارف و حقایق هستی، توحید ناب، شناخت افعال و صفات خداوند و مبدا و مقصد زندگی بود تا در سایه آنها انسان به کمال و سعادت برسد.

تمدن اسلامی جز با وحدت امت محقق نخواهد شد | تفرقه افکنان فقط به منافع خود فکر می‌کنند

در این مراسم، حجت الاسلام نورعلی دیلم، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز در وحدت بین امت اسلامی را از آموزه‌های دینی و مورد تاکید امامین انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز وحدت بین شیعه و سنی در استان گلستان و ایران اسلامی خار چشم دشمنان شده است.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت امت اسلامی افزود: در بیانیه رهبر معظم انقلاب موسوم به گام دوم و مساله جهاد تبیین به‌عنوان نقشه راه که فعلاً از آن فاصله داریم باید حفظ وحدت در سخن و عمل ما باید مورد توجه قرار گیرد.

آخوند ابوبکر خوجملی، امام جمعه اهل سنت نگین شهر از توابع شهرستان آزادشهر هم در این گردهمایی گفت: بعثت نبی مکرم اسلام (ص) تجلی نورانیت در اوج ظلمات و جاهلیت بود و پیامبر (ص) ما از کفر و تاریکی به سمت نور و خداپرستی هدایت کرد.

وی، وحدت و همدلی بین مسلمانان، احیای کرامت انسانی و نفی عصبیت و قوم گرایی را از برکات رسالت نبی مکرم اسلام (ص) برشمرد و افزود: در نظام جمهوری اسلامی نیز توجه به این آموزه‌ها مورد تاکید و عمل قرار دارند.

حجت الاسلام محمود ترابی، امام جمعه گنبدکاووس نیز در این مراسم با تبریک عید مبعث نبی مکرم اسلام (ص) گفت: رهبر معظم انقلاب در سال ۷۲ و سخنرانی خویش در قم مساله شنیدن خُرد شدن استخوان‌های آمریکا را مطرح کردن، در بیانیه موسوم به گام دوم انقلاب عبارت در حال اهتزاز بودن آمریکا را به کار بردند و اینها نشان می‌دهد که قدرت پوشالی این کشور استکباری در حال افول است.

وی افزود: در مساله جهاد تبیین باید این واقعیت مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب به درستی برای اقشار مختلف مردم تبیین شود تا موجبات خوشحالی و امید به آینده در آنها تقویت شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha