شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سبحانی نیا

حوزه / مراسم جشن بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) با مشارکت حوزه علمیه قزوین و با حضور جمعی از دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، شب گذشته مراسم جشن بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) با مشارکت حوزه علمیه قزوین و حضور جمعی از دانشجویان غیر ایرانی، در حسینیه شهید آوینی خوابگاه دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا با اشاره به آیه «لَقَد مَنَّ اللَّهُ عَلَی المُؤمِنینَ إِذ بَعَثَ فیهِم رَسولًا مِن أَنفُسِهِم یَتلو عَلَیهِم آیاتِهِ وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ وَإِن کانوا مِن قَبلُ لَفی ضَلالٍ مُبینٍ» اشاره کرد و افزود: خدای متعال بر انسانها منت نهاد تا در میان آنها پیامبری از خودشان را انتخاب نمود تا انسانها را از گمراهی نجات دهد.

وی بیان کرد: یکی از شبهاتی که امروز در بین جوامع مطرح می شود که آیا خدای متعال لازم بود که پیامبران الهی را مبعوث نماید، در حالی که ما بر اساس آموزه های الهی ودینی اولین انسان روی کره زمین پیغمبر (ص) بوده وتا آخرین لحظه زمین از حجت خدا خالی نخواهد ماند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: اگر معتقد باشیم که آفرینش هدفمند بوده و بیهوده به وجود نیامده، نه تنها بعثت انبیا ء موجه است، بلکه ضرورت نیز پیدا می کند. پیامبر(ص) آمد تا مکارم اخلاق را بین مردم احیا کند و انسانها به سعادت دنیوی و اخروی برسند.

وی ادامه داد: پیامبران و انبیا الهی آمدند تا به بشریت بصیرت دهند و بگویند موجود ارزشمندی هستند و خداوند متعال آنان را عبث و بیهوده نیافریده تا انسان به کمال برسد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: مهم‌ترین و جامع‌ترین هدف بعثت پیامبر اکرم (ص) و تمامی انبیا الهی از آغاز تا خاتم، هدایت و تزکیه و بازداشتن از جهل و گمراهی همه انسان‌ها در تمامی ادوار تاریخ است.

وی اظهار کرد: از مهم‌ترین اهداف رسالت و بعثت انبیای الهی، تعلیم و تربیت و آموزش جامعه در راستای هدایت به دین الهی بوده است، چنان‌که قرآن می‌فرماید: «یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه و ان کانوا من قبل لفی ضلال مبین.»

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: مبعوث شدن پیامبر مکرم اسلام به سبب هدایت انسان ها و اینکه بشریت در طول تاریخ همواره از گمراهی های گوناگون که با تعبیر ظلمات از آن یاد شده، رنج برده، بسیار با اهمیت است.

وی بیان کرد: پیامبران از سوی خدای متعال برای تمامی بشریت مبعوث شدند تا روشنگر راه مردم بوده و جامعه را از گمراهی و انواع گناهان برهانند و به نور و روشنایی و ایمان و تزکیه راهنمایی نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با بیان دو مسئولیت پیغمبران در هدایت بشر، تصریح کرد: پیغمبران دو مسئولیت بزرگ را ایفا می‌کنند، یکی از این مسئولیت‌های پیغمبران این است که بشر را از جهالت، خودخواهی‌ها، و تمام اخلاق رذیله نجات می‌دهند که همان تزکیه است «وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَهَ وَإِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُبِینٍ».

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: پیامبر(ص) قبل از اینکه رسول الله باشد، عبدالله یعنی بنده خدا بود و ما نیز به تاسی از ایشان باید در بندگی و عبودیت خدا کوشا باشیم. عبدالله شدن بزرگترین دستاورد من و شما در دوران زندگی است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: اگر به عالی ترین درجات علمی هم برسیم، چنانچه به شرف عبداللهی، نرسیم دستاوردی نداشته ایم.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: اگر پیامبران الهی به مرتبه ای از مراتب عالی رسیده اند به خاطر عبودیت و بندگی خدا بوده است و اگر بتوانیم از معارف قرآنی و از وجود رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) بهره بیشتری ببریم، در نزد خدای متعال عزیز وگرامی خواهیم بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha