دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه آستارا

حوزه/ امام جمعه آستارا گفت: هر کس به قدرتی غیر از خدا تکیه کند ذلیل خواهد شد و هر کس به دنبال عزت است باید آن را در درگاه الهی جستجو کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان آستارا امروز در مراسمی در مسجد جامع لوندویل، برگزاری مراسمات دینی و مناسبت‌های مذهبی را نشانه عشق و علاقه مردم به دین اسلام و اهل بیت(ع) دانست و اظهار داشت: برگزاری این مراسمات و تکرار آن در هر سال، باعث تذکر و یادآوری اهداف آن مناسبت خواهد بود.

حجت الاسلام باقری با بیان این نکته که تکرار و یادآوری مسائل مهم نشانگر اهمیت آن موضوع است، اظهار داشت: این که خداوند هر روز از ما خواسته تا تکلیفی مانند نماز را در پنج نوبت تکرار کنیم تاکیدی بر اهمیت نماز است.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه سبک شمردن مناسک دینی و مذهبی موجب فراموشی و کفران نعمت خواهد شد، گفت: این موضوع در آیه ۸۳ سوره مبارکه نحل مطرح شده است که، با وجود آنکه در غدیر خم مردم ابتدا این نعمت را شناختند و با امیرالمؤمنین (ع) بیعت کردند، اما پس از شهادت پیامبراکرم(ص)، با انکار امامت و ولایت، کفران نعمت کردند.

وی با بیان اینکه امروز باید روش و سیره عملی پیامبر(ص) را در همه شئون زندگی به کار بگیریم، مطرح کرد: ثمره و نتیجه بعثت در عمل به راه پیامبر(ص) است، چرا که وجود ایشان برای همه انسان‌ها الگو شایسته و نیکویی است.

حجت الاسلام باقری با تقسیم دوران نبوت پیامبر اکرم(ص) به سه دوره، دعوت پنهانی در مکه، دعوت آشکار در مکه و تشکیل حکومت در مدینه، به تشریح اوضاع سیاسی و اجتماعی اسلام در دوران پیامبر(ص) پرداخت و خاطر نشان کرد: عزت و قدرت اسلام و پیامبر(ص) نتیجه ایمان و توکل بر قدرت پروردگار و تحمل سختی‌ها و فشارهای دشمنان و در نهایت تحقق وعده نصرت الهی بود.

وی با مقایسه اوضاع سیاسی جهان امروز با دوران صدر اسلام، اظهار داشت: هر کس به قدرتی غیر از خدا تکیه کند، ذلیل خواهد شد و هر کس به دنبال عزت است باید آن را در درگاه الهی جستجو کند.

امام جمعه آستارا تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) از موضع عزت به فرمانروایان کشورها و ابرقدرت‌های آن زمان از جمله پادشاه روم، فرمانروای مصر و کسری پادشاه ایران نامه نوشت و آنها را به مذاکره دعوت نمود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha