یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دیدار نماینده ولی فقیه و نمایندگان مجلس استان کهکیلویه و بویر احمد با آیت الله بوشهری

حوزه / رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: مردم هر شهری زمانی خود را سهیم در انقلاب و نظام اسلامی می‌دانند که در تعیین سرنوشت شهرهای خود و در برنامه‌های اجرایی مختلف دخیل باشند؛ از مسئولین انتظار می‌رود از استعدادهای بومی شهرها و استان‌ها در فعالیت‌های اجرایی و تصمیم گیری ها استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار نماینده ولی فقیه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان طلاب و فضلای کهگیلویه و بویراحمد که در قم برگزار شد، ضمن تبریک بعثت رسول اکرم (ص)، گفت: مردم باید راهی را بروند که پیامبر و امام می‌روند.

وی افزود: علما وارثان انبیا معرفی شده اند؛ پس روحانیت ما هم باید در تمام سختی‌هایی که مردم متحمل می‌شونددر سختی هایی که مردم متحمل می‌شوند آنها را همراهی و همدلی کنند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: علمای هر شهری باید با مردم مدارا و انس داشته باشند؛ البته این مدارا به معنای کوتاه آمدن از ارزش‌ها و اعتقادات دینی نیست؛ مردم داری از ویژگی‌های بارز پیامبر اکرم(ص) بوده است.

وی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را مردمی ولایت مدار، صادق و قدرشناس دانست و گفت: بزرگواری و ولایت مداری مردم شریف این استان برای ما روشن است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تصریح کرد: امیدواریم مسئولین استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش کنند تا اگر محرومیتی در آنجا وجود دارد از بین رفته و نام محروم از این استان حذف گردد.

وی با اشاره به لزوم شناسایی ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد توسط مسئولین آن افزود: این استان دارای استعداد ویژه ای همچون دریافت حجم بالایی از نزول آسمانی، کوه‌های سر به فلک کشیده و طبیعتی بکر و ذخایر ارزشمندی است و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: باید از افراد با استعداد بومی در مدیریت‌های استانی استفاده شود.

وی گفت: مردم هر شهری زمانی خود را سهیم در انقلاب و نظام اسلامی می‌دانند که در تعیین سرنوشت شهرهای خود و در برنامه‌های اجرایی مختلف دخیل باشند؛ از مسئولین انتظار می‌رود از استعدادهای بومی شهرها و استان‌های در فعالیت‌های اجرایی و تصمیم گیری ها استفاده نمایند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، اظهار کرد: پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم آینه تمام نمای قرآن بودو کارهای خوب را تحسین و کارهای بد را تقبیح می‌نمودند تا از این طریق نیکی‌ها در جامعه اسلامی رشد پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha