دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1011360
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
تبریز

حوزه/ امام جمعه مراغه گفت: ورود مردم به برنامه‌های اعیاد شعبانیه می‌تواند تاثیر بسیاری در ترویج فرهنگ مهدویت داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، امروز در جلسه شئونات مذهبی شهرستان مراغه که با موضوع اعیاد شعبانیه برگزار شد، گفت: در عین حالی که برنامه‌های متعددی در ماه شعبان برگزاری خواهد شد، معرفت‌افزایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تمامی افراد و دستگاه‌های متولی در این زمینه وظایفی بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: توجه به معرفت‌‍افزایی موجب پاسخگویی به برخی از شبهه‌های مطرح شده از سوی دشمنان خواهد شد.

امام جمعه مراغه خاطرنشان کرد: ورود مردم به برنامه‌های اعیاد شعبانیه می‌تواند تاثیر بسیاری در ترویج فرهنگ مهدویت داشته باشد و ضروری است جنبه‌های مردمی این برنامه ها در نظر گرفته شود و نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای هماهنگی‌های لازم وارد میدان شوند.

وی ادامه داد: برنامه‌ها باید ارزشی باشند و در این میان ورود شهرداری به برنامه‌های فرهنگی بسیار ضروری و مهم است.

حجت‌الاسلام علی امیری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراغه نیز در این جلسه گفت: به نام یاران امام زمان(عج)، ۳۱۳ طرح و برنامه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی از سوی دستگاه‌های اجرایی و مردمی شهرستان در ماه شعبان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام امیری افزود: اجرای برنامه‌ها از سوی مردم، حال و هوای خاصی به آیین‌های اعیاد شعبانیه می‌بخشد و از این رو به این مورد تاکید ویژه‌ای داریم.

وی، گلکاری میادین، تزئین سردرب مساجد، اجرای دعای ندبه در هر منطقه شهر و روستاها توسط مساجد، تدارک برنامه‌های فرهنگی از سوی انجمن‌های اداره فرهنگ و ارشاد، برنامه ویژه گروه‌های سرود آموزش و پرورش، اجرای مسابقات فرهنگی توسط دستگاه‌های متولی، اجرای طرح ویزیت رایگان در درمانگاه‌های شهرستان، توزیع نان رایگان به نام نامی امام زمان(عج)، ذبح گوسفند، و به مناسبت تولد یکهزار و کاشت ۱۷۸ مین سالگرد تولد امام زمان (عج)، کاشت این تعداد درخت از جمله مهمترین برنامه‌های جشن نیمه شعبان امسال در مراغه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha