شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رویداد

حوزه/نخستین جشنواره اهدای نشان مسئولیت اجتماعی در موضوع ارتقاء سواد فضای مجازی ویژه فعالیت‌های سواد فضای مجازی، سامانه‌ها، سکوها و کار افزارها به همت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدصادق افراسیابی، معاون مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: فراخوان اعطای نشان مسئولیت اجتماعی با هدف ارتقای آگاهی، دانش و مهارت کاربران برای استفاده بهینه از فضای مجازی منتشر شده است.
وی، گسترش فرهنگ مسئولیت اجتماعی سکوها و کارافزارها برای ارتقای سواد فضای مجازی کاربران را از دیگر اهداف این فراخوان عنوان کرد و افزود: موضوعات رویداد اهدای نشان مسئولیت اجتماعی در موضوع ارتقای سواد فضای مجازی عبارتند از "مراقبت و نظارت بر استفاده کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، اطلاع‌رسانی به کاربران در مورد دسترسی به ابزارها و داده‌های شخصی، حقوق و مسئولیت‌های کاربران در استفاده از خدمات و محتوا و شیوه استفاده صحیح از خدمات و محتوا موضوعات رویداد".
وی همچنین گفت: خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، سکوها و نرم افزارهای کاربردی، رسانه‌های برخط و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند با آثار اختصاصی و بازنشر شده خود که در بازه زمانی ابتدای امسال تا یک بهمن ۱۴۰۰ در بسترها منتشر شده باشد، در این جشنواره شرکت کنند.
افراسیابی ادامه داد: واجدین شرایط شرکت در این رویداد می‌توانند فعالیت‌ها و اقدامات خود را که در قالب‌های انیمیشن، موشن گرافی، کمیک موشن، فیلم کوتاه و ویدئو کامنت، عکس، پوستر و اینفوگرافی تولید و منتشر شده است، تا تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ در نشانی platzaar.ir سامانه برگزاری جشنواره‌های آنلاین مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، بارگذاری کنند.
بنابر این گزارش، بر اساس اعلام سایت پلتزار هیئت داوران این رویداد که جمعی از متخصصان ارتباطات و فضای مجازی و نمایندگانی از دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه فضای مجازی هستند عبارتند از: محمدصادق افراسیابی، محمدحسین سیاح‌طاهری، حسین حق‌پناه، سیدعلی علوی، علی‌محمد سعد، حمید ضیایی‌پرور و علی‌محمد رجبی.
گفتنی است ابتدای سال ۱۴۰۰ شورای عالی فضای مجازی "دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی در حوزه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی" را با هدف ارتقا آگاهی، دانش و مهارت کاربران برای استفاده بهینه از فضای مجازی و ضرورت افزایش محتوای مرتبط با فرهنگ‌سازی و سواد مجازی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha