شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری، نقشه مهندسی فرهنگی را نیازمند تامین اعتبار برای اجرا دانست و گفت: در یک سال گذشته برای تامین مالی برش استانی نقشه مهندسی سازوکارها درست تبیین نشده و یک مشکل از این جهت وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام، ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس که در سالن جلسات دفتر نمایندگی ولی فقیه در فارس برگزار شد، اجرای مصوبات و دستورات شورای فرهنگ عمومی را نیازمند حمایت دستگاه ها دانست و اظهار کرد: تمام دستگاه ها برای اجرای مصوبات و برش استانی نقشه مهندسی باید پای کار باشند.

وی با تصریح اینکه نقشه مهندسی فرهنگی نیازمند تامین اعتبار برای اجرا است، اضافه کرد: در یک سال گذشته برای تامین مالی برش استانی نقشه مهندسی سازوکارها درست تبیین نشده و یک مشکل از این جهت وجود دارد.

به گفته امام جمعه شیراز باید اعتباری در شورای برنامه‌ریزی استان برای این منظور قرار داده شود، در شهرستان‌ها نیز باید این نگاه وجود داشته باشد تا به اندازه توانایی خود اعتبار لازم برای اجرایی شدن این سند فراهم شود، همچنیننامه‌ای نیز خطاب به رئیس‌جمهور نوشتم که برای اجرای سند اعتبار تامین شود که امیدواریم که نظرشان به این جنبه مثبت باشد.

وی عنوان کرد: امور مساجد در آستانه ماه رمضان جدی پای کار بیایند. امسال محدودیت‌های کرونایی کمتر است و ایام ماه شعبان و تولد امام زمان (عج) با استقبال از مهمانان نوروزی مقارن است که این امر باید طوری طراحی شود تا مساجد و حال و هوای معنوی شهر هم در رونق سفر تاثیرگذار باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان حرم سوم در ایام نوروز و سفرهای نوروزی ورود کنند، این امر سبب تقویت گردشگری مذهبی می‌شود، بنابراین باید طرح ویژه داشته و مساجد باز باشند و به مردم خدمات ارائه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha