جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید حسن ربانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی در دیدار معاون امور زراعت این وزارتخانه با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌ درازمدت مطالعاتی در حوزه زراعت گفت: پیشرفت در میدان کشاورزی نیازمند باور و اعتقاد درونی مسئولان مرتبط است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران این بخش با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی در این دیدار با اشاره به جایگاه مهم زراعت، پیشرفت در این میدان را نیازمند باور و اعتقاد درونی مسئولان مرتبط دانست و گفت: در اهمیت زراعت در کشور همین بس که سلامت همه مردم در گرو نوع عملکرد نیروهای جهاد کشاورزی و دقت‌های کارشناسانه‌ی آنان در مسیر تحقق سلامت و امنیت غذایی جامعه است.

وی اظهار داشت: هیچ پیشرفتی حاصل نمی‌شود مگر این که خودمان پیشرفت کنیم. اگر مجموعه انسانی بخش زراعت پای کار بیاید، باور کنید که می‌توانید در جایگاه قهرمانان ملی حوزه غذا و کشاورزی معرفی شوید.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی با بیان این که امروزه کشور در هر بخشی، صاحب سرمایه‌های انسانی و قهرمانان ملی است، ابراز داشت: در کشاورزی و امور زارعت هم باید قهرمان ملی داشته باشیم و طبق این آرمان و هدف، شایسته است با برنامه‌ریزی در عرصه تولید، توانمندی نیروها و حمایت از کشاورزان، فعال و پویا عمل کرد تا جایگاه درخشان‌تری دست یافت.

وی تدوین برنامه مطالعاتی در چشم انداز درازمدت بیست ساله را از محورهای مهم در پیشرفت امور زراعت دانست و تصریح کرد: بخش زراعت جهاد کشاورزی باید مطالعات خود را با پیوست سند امنیت غذایی پیگیری کرده، حتی برای ضایعاتی که در برداشت‌های کشاورزی وجود دارد، راهکار و روش ارائه کند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی در پایان سخنان خود، ارزیابی نقشه روند فعالیت‌های زراعت‌محور، کنترل و نظارت زیرمجموعه، بررسی گزارش‌های عرصه کشاورزی و رفع مشکلات و تناقض‌ها را از دیگیر محورهای رسیدن به چشم‌انداز کلان کشاورزی برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha