سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام مرتضی وافی

حوزه/ مدیر بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با اشاره به اینکه جریان هنر و رسانه یکی از دست‌مایه‌ها و بسترهای مهم در بنیاد صحیفه سجادیه است، گفت: اگر شخصیت‌ ائمه (ع) به درستی بازشناسایی نشوند؛ ما باز حسین شهیدی خواهیم داشت که یکبار شخص آن در کربلا شهید شد و یک‌بار شخصیتش توسط ما امروز به شهادت رسیده است.

حجت‌ الاسلام ‌والمسلمین مرتضی وافی، مدیر بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۵۰ حدود ۷۰۰ سخنرانی درباره امامت و امام شناسی انجام دادند که نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

وی اظهار کرد: اگر قرار بود امام حسین (ع) منحصر به کربلا و امام سجاد (ع) منحصر به غل و زنجیر و عبادت باشند با ۱۰ سخنرانی تمام می‌شد و نیاز به این تعداد سخنرانی نبود.

وی ادامه داد: این ۷۰۰ سخنرانی در سه کتاب برای سه رده مخاطب یعنی مخاطب عام، مخاطب خاص و مخاطب اهل تحقیق و تفحص با عنوان انسان ۲۵۰ ساله منتشر شده است.

مدیر بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه، بیان کرد: این مقدار سخنرانی دو دلیل مهم داشت که رهبر معظم انقلاب به عنوان یک اندیشمند به این دو موضوع تأکید داشتند.

وی اضافه کرد: دلیل اول این بود که بگویند زوایای زندگی ائمه اطهار (ع) بیش تر از آن چیزی است که در منبرها، موعظه‌ها خطابه‌ها گفته می‌شود.

حجت‌ الاسلام ‌والمسلمین وافی، بابیان اینکه سخنرانی‌ها و منبرها بخش ناقصی از زوایای زندگی ائمه را نشان می‌دهد، اظهار کرد: ما هنوز ابعاد شخصیتی، اجتماعی، فرهنگی اهل‌بیت (ع) را نشناخته‌ایم.

وی تأکید کرد: دلیل دومی که رهبر معظم انقلاب این ۷۰۰ سخنرانی را انجام دادند این است که بگویند امامان ما اهل حماسه و سیاست بر طبق دیانت بودند یعنی مبارزات سیاسی اهل بیت (ع)، حضور در صحنه و اجتماع و حرکت برای اینکه به سمت حکمرانی و تحقق تمدن اسلامی بروند، بوده است.

مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه بیان کرد: کار امامان (ع) صرفا این نبوده است که اهل عبادت باشند و در جایی هم آن ها را به زندان بی‌اندازند.

وی در رابطه با تصویر اشتباهی که برخی از آحاد جامعه در رابطه با امام سجاد (ع) دارند که ایشان دائم بیمار بودند و یا فقط به عبادت و دعا مشغول بودند، گفت: برای رد این دیدگاه اشتباه کتابی از رهبر معظم انقلاب با عنوان «حماسه امام سجاد (ع)» منتشر شده است.

حجت‌ الاسلام ‌والمسلمین وافی، ضمن تأکید بر مطالعه کتاب انسان ۲۵۰ ساله و کتاب حماسه امام سجاد (ع)، اظهار کرد: در بنیاد صحیفه سجادیه این کتاب را در دستور کارمان قرار دادیم و این کتاب را برای سطوح مختلف به قالب و محتوای درست تبدیل می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه جریان هنر و رسانه یکی از دست‌مایه‌ها و بسترهای مهم در بنیاد صحیفه سجادیه است، تصریح کرد: اگر این دو نگاه کنار هم آمدند شخصیت‌ها به درستی بازشناسایی می‌شوند در غیر این صورت ما حسین باز شهیدی خواهیم داشت که یکبار شخص آن در کربلا شهید شد و یک‌بار شخصیتش توسط ما امروز به شهادت رسیده است.

مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در رابطه با رساله حقوق امام سجاد (ع) عنوان کرد: حق و تکلیف در دین ما یکی هستند و زمانی که می‌گویند تکلیفی داری و این کار را انجام بده یعنی حقی را برای تو قائل شده‌اند که در ازای انجام آن کار سعادت مثبتی داری. ظاهر انجام تکلیف است؛ اما در باطن این است که با انجام این تکلیف افراد به حق خودشان می رسند.

وی ادامه داد: برای هفت عضو بدن انسان هفت حق در ساله حقوق امام سجاد (ع) بیان شده است که به آن کشور های هفت‌گانه گفته می‌شود که اگر کسی بتواند این کشورهای هفت گانه را در وجود خودش فتح کند به جایگاه واقعی خودش می‌رسد.

حجت‌ الاسلام ‌والمسلمین وافی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین این حق های هفتگانه، حق زبان است، تصریح کرد: گفته‌ها، متن‌ها، کپشن ها و قلم هایی که امروزه زده می‌شود نشان می‌دهد که خیلی مراعات این حق را نمی‌کنیم و در انجام این تکلیف تقصیر و قصور داریم که این امر یک مسئله بسیار مهم است.

۶۲\۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha