چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام حسین

حوزه/ استاد جامعة الزهرا(س) گفت: احادیث و روایات بسیاری از امام حسین(ع) در حوزه های مختلف بیان شده است که باید این موارد را برای مردم جهت الگوگیری بیان کرد.

رقیه درویشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به مناسبت میلاد امام حسین(ع) اظهار داشت: این امام همام در سوم شعبان سال چهارم هجری چشم به جهان گشودند و نامش را پیامبر اسلام نهادند و برای ایشان گوسفندی قربانی کردند.

وی افزود: ایشان ۵۷ سال و ۵ ماه در این دنیا زندگی کردند هفت سال از عمر بابرکتش را با جدش و ۳۷ سال با پدرش بزرگوارش را سپری کردند و مدت امامت ایشان ۱۰ سال است.
استاد جامعة الزهرا(س) با اشاره به اجر زیارت مرقد امام حسین(ع) آمده است که مسافرت به کربلا فوق العاده پاداش دارد و مخصوصا کسی که در این مسیر جانش را از دست بدهد.
وی گفت: در تاریخ آمده است که هشام بن سالم می‌گوید: مردی به حضور امام صادق(علیه السلام) شرفیاب شد، و عرض کرد:اجر و پاداش کسی که در راه سفر به کربلا و زیارت قبر امام حسین(علیه السلام) بمیرد و از دنیا برود چیست؟حضرت فرمود:از جمله پاداشی که به او عطا می‌شود این است که:فرشتگان رحمت به تشییع جنازه او می‌آیند.حنوط و لباسش را از بهشت می‌آورند.بر پیکر او نماز می‌گزارند، بر او کفنی از بهشت می‌پوشانند.فرشی از گل و ریحان برایش می‌گسترانند.تنگنای قبر او از چهار طرف از پایین پا و بالای سر و چپ و راست بر او وسیع می‌گردد.از درون قبرش دری به سوی بهشت باز می‌گردد و بوی عطر دل‌انگیز بهشتی فضای قبر او را پر می‌سازد. او در این شرایط روحانی و معنوی هست تا وقتی که قیامت فرا می‌رسد.
درویشی با اشاره به شخصیت امام حسین(ع) گفت: سه امتیاز مخصوص این امام است که امامت را در نسل ایشان و در تربت ایشان بهبودی قرار داده و دعا در کنار مرقد ایشان به اجابت می رسد.
وی با اشاره به سخنان امام سوم شیعیان گفت: به خاطر زندگی اجتماعی با افرادی مساعدت کنیم که همنشینی با افراد ابله بر روی ما تاثیر بگذارد از این رو حضرت می فرماید: از نشانه های پذیرفتن حق و بنده در پیشگاه حق همنشینی با خردمندان است.
استاد جامعة الزهرا(س) گفت: همانا سخاوتمندترین مردم آن کسی است که کمک نماید به کسی که امیدی به وی نداشته است. بخشنده ترین افراد آن شخصی است که(نسبت به ظلم دیگری با آن که توان انتقام دارد) گذشت نماید. صله رحم کننده ترین مردم و دید و بازدید کننده نسبت به خویشان، آن کسی ست که صله رحم نماید با کسی که با او قطع رابطه کرده است.
وی بیان داشت حضرت در جای دیگری می فرماید: ای مردم در اخلاق شایسته والا و خصایص نیک میل و رغبت نمایید و در کسب ارزش های بهشتی از یکدیگر پیشی بگیرید این در حالیست که مردم از صبح تا شب برای امورات دنیایی تلاش می کنند و برای توشه آخرت دچار غفلت هستند.
درویشی با تاکید بر کمک رسانی در سیره امام حسین(ع) گفت: افراد در کمک کردن در برادر دینی خود شتاب داشته باشد.دوستی و خدمت به یکدیگر فقط برای خداوند و رضای الهی باشد.
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه بعضی ها هستند تمام امورات را انجام می دهند اما شرطی کار می کنند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha