دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه /امام جمعه قزوین گفت: باید به قرآن متمسّک شویم و بر اساس قرآن با اهل سنت صحبت کنیم چراکه قرآن کریم موجب نزدیکی مسلمانان می‌شود و وقتی به قرآن تمسک می‌کنیم، در بستر رهنمودهای قرآنی نیز با هم ارتباط خوبی برقرار خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی سیفایی مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: خداوند به درخت سوگند یاد کرده است و چیزی بالاتر از این نیست، البته خداوند به هر درختی سوگند نخورده، بلکه میان درختان اولویت قرار داده و به ما یاد داده که اگر می‌خواهیم درخت بکاریم نگاه کنیم ببینیم کدام درخت بهره و فایده بیشتری دارد.

وی افزود: در روایات داریم که تعبیر آیات «والتّین و الزّیتون» به امام حسن (ع) و امام حسین (ع) باز می‌گردد و آیه «وَطُورِ سِینِینَ» نیز به امیرالمومنین(ع) و آیه «وَهَٰذَا الْبَلَدِ الْأَمِینِ» نیز به رسول گرامی اسلام (ص) باز می‌گردد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: فضای اهل سنت فرصت عظیمی برای ما می‌باشد و باید باور کنیم که اکثر این عزیزان محبتشان نسبت به اهل بیت (ع) فرقی با شیعیان ندارد و به عنوان فرصت از آن بهره ببریم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: این یک نگاه صهیونیستی است که برای ایجاد دو قطبی بین شیعه و سنی تلاش می‌کنند و وهابی‌ها را به عنوان اهل سنت نشان می‌دهند، در حالی که وهابی‌ها نه تنها سنی نیستند، بلکه مسلمان نیستند و فضایشان بسیار متفاوت است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ما وقتی با مذاهب اهل سنت مواجه می‌شویم در می‌یابیم که بزرگان آن‌، همگی از ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) بوده و هستند و زمانی که در تفاسیر اهل سنت رجوع می‌کنیم، می‌بینیم آنان ارادت خاصی به اهل بیت (ع) دارند و ما باید این فرصت بزرگ را قدر بدانیم.

وی با بیان اینکه بنده بارها در محیط‌های اهل سنت حضور داشته و ارتباطات خوب این افراد با شیعیان را مشاهده کرده‌ام، گفت: شهید محمدعلی شاه ‌موسوی گردیزی در حقیقت چمران افغانستان است، سالیانی در زندان آمریکایی‌ها بوده است که در اوایل انقلاب در قزوین نیز به عنوان یک نیروی جهادی فعالیت‌های زیادی کرده بود.

وی با تاکید بر اینکه باید این فرصت ها را قدر بدانیم، خاطرنشان کرد: یکی از دانشجویان ژاپنی می‌گفت حالا که به این جا آمده‌ایم مدام از شیعه و سنی حرف می‌زنند، ما تا حالا این ها را نشنیده بودیم، که بنده برایشان توضیح دادم و از فرموده‌های پیامبر و نیز از آیات قرآن برای آنان خواندم.

امام جمعه قزوین در پایان تصریح کرد: باید به قرآن متمسّک شویم و بر اساس قرآن با اهل سنت صحبت کنیم چراکه قرآن کریم موجب نزدیکی مسلمانان می‌شود و وقتی به قرآن تمسک می‌کنیم، در بستر رهنمودهای قرآنی نیز با هم ارتباط خوبی برقرار خواهیم کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha