شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عباس باقری

حوزه/ عباس باقری جانباز ۵۰ درصد دفاع مقدس که همراهی با سردار سلیمانی و ۱۶ سال سابقه خدمت افتخاری به حضرت معصومه سلام الله علیها را در کارنامه خود به ثبت رسانده است، علت حضور خود در جبهه را دفاع از مملکت صاحب الزمان(عج) دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، چهارم شعبان سالروز ولادت حضرت عباس علیه السلام است که در واقعه کربلا با وجود از دست دادن دست‌ها برای رساندن آب به خیمه‌ها از هیچ تلاشی دریغ نکردند در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز جانباز نامگذاری شده است.

روز جانباز در حقیقت روز وفاداری به اهداف و آرمان های اصیل اسلامی با وجود همه دشواری‌ها و سختی‌هاست و جانبازان هشت سال دفاع مقدس که بعد از جانبازی در راه اسلام، همچنان به خدمت به نظام اسلامی مشغول هستند و به آرمان ها و اهداف والای این نظام مقدس پایبندند شایسته تقدیر هستند.

بیش از ۱۶۰ جانباز به صورت رسمی و افتخاری برای اعتلای اهداف نظام اسلامی و حرکت در مسیر اهل‌بیت(ع) در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) درحال خدمت هستند و از این رو به مناسبت روز جانباز، یکی از خادمان افتخاری حرم مطهر که جانباز ۵۰ درصد دفاع مقدس است و سابقه ۹ سال اسارت را در کارنامه خود دارد به بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس پرداخته است که در ادامه می خوانید:

با تبریک روز جانباز به شما و همه جانبازان خودتان را معرفی کنید.

با سلام به شما و مخاطبان محترم اینجانب عباس باقری، آزاده جانباز با اصالت نراقی هستم که در چهار عملیات در دفاع مقدس شرکت داشتم و در عملیات فتح المبین که چهارمین حضور من در جبهه بود از سه جای بدنم مجروح و اسیر شدم و ۹ سال در اسارت بودم ولی با این وجود خودم را شرمنده خون شهدا می دانم و این جراحت و اسارت بسیار کمتر از آن چیزی است که باید در راه خدا هزینه می‌کردیم.

چطور شد که به جبهه رفتید و ماجرای جراحت شما به چه صورت بوده است؟

من ۱۹ ساله و در پایه چهارم دبیرستان در حال تحصیل بودم که اعلام شد برای جبهه ثبت‌نام می‌کنند و بنده هم با وجود اینکه اطرافیان اصرار به ادامه تحصیل داشتند اما وظیفه خود دانستم که برای دفاع از کشور به جبهه بروم و این کار را کردم.

اولین عملیاتی که من شرکت کردم در سال ۱۳۵۹ عملیات «فرمانده کل قوا؛ خمینی روح خدا» بود که به فرمان امام خمینی(ره) آغاز شد، دومین عملیات، عملیات بستان، سومین عملیات شکست حصر آبادان و چهارمین عملیات هم فتح المبین بود. در عید سال ۱۳۶۱ در منطقه شوش من جزو نیروی فریب و حمله بودم تا سایت‌ها آزاد شود، عملیات نیمه های شب آغاز شد و من مجروح شدم و حدود ساعت ۱۱ صبح اسیر شدم و بنده را به داخل عراق بردند هر چند ۲۴ ساعت بعد هم آن منطقه به دست نیروهای خودمان افتاد و عملیات موفقی بود.

یعنی شما همزمان با مجروحیت اسیر هم شده‌اید؟

بله بنده در عملیات های قبل از فتح المبین جراحت های سطحی داشتم ولی در عملیات فتح المبین که به اسارت گرفته شدم جراحت سنگینی هم برداشتم به گونه ای که من به صورت بیهوش اسیر شدم و دوستان تعریف می کنند که من را روی پتو و کول خود بردند و در یکی از بیمارستان‌های عراق در فضای حیاط بیمارستان زخم‌های من را پانسمان کردند و بعد ما را به استخبارات عراق و از آنجا به اردوگاه اسرا بردند.

خاطره ای از دوران اسارت خود دارید؟

استخبارات عراق ما را در سالن بزرگی برد تا ما علیه نظام جمهوری اسلامی ایران مصاحبه کنیم و ما را می‌زدند که به زور مصاحبه کنیم اما ما از مصاحبه امتناع می کردیم.

داخل اردوگاه های عراق ما بزرگترین نعمتی که داشتیم حجت الاسلام شهید علی اکبر ابوترابی بود که رهنمودها و کلاس های خوبی را برای ما برگزار می‌کرد و به ما روحیه می داد.

اردوگاه اسرا یک مجموعه کامل بود و هر کسی که در هر کاری مهارت داشت به بقیه خدمت می‌کرد.

بعد از آزادی از اسارت در چه عرصه ای مشغول شده‌اید؟

من ۲۹ مرداد ۱۳۶۹ از اسارت آزاد شدم و وقتی از اسارت برگشتم مثل اصحاب کهف بودم که با مسائل عجیب روبرو شدم.

وقتی آزاد شدم به فکر این بودم که شغل مقدسی داشته باشم بنابراین وارد سپاه شدم و تا سال ۱۳۸۴ در سپاه مشغول خدمت بودم که با احتساب دو برابری مدت زمان اسارت، ۳۰ سال خدمت ما کامل شد و بازنشسته شدم.

بعد از بازنشستگی هم وارد مجموعه سپاه قدس شدم و در کنار شهید سلیمانی در راستای کمک به جبهه حزب الله فعالیت‌های پشتیبانی را دنبال می‌کردم و در بعلبک لبنان و سوریه نیز حضور داشتم.

از چه زمانی خادم حرم حضرت معصومه سلام الله علیها شده‌اید؟

من بلافاصله بعد از بازنشستگی به خاطر علاقه ای که به حضرت معصومه سلام الله علیها و اهل بیت(ع) داشتم هفته ای یک شیفت خادم افتخاری حرم مطهر ایشان شدم و الان ۱۶ سال است که هر هفته این خدمت را ادامه داده ام.

به برکت ارادتی که به خانم داشتم همیشه سربلندی فرزندانم را از حضرت معصومه سلام الله علیها خواستم و به برکت این خدمت و لطف حضرت معصومه سلام الله علیها این درخواستم اجابت شد.

من هر نیازی که دارم اول به خانم حضرت معصومه سلام الله علیها مراجعه می کنم و توصیه من به زائرانی که با آنها برخورد دارم هم این است که ارتباط خود را با ایشان بیشتر و روزی خود را از بانو طلب کنند.

شما به عنوان یک جانباز که طعم اسارت را هم چشیده است و سختی زیادی برای انقلاب کشیده است چه انتظاری از مسئولان دارید؟

ما بیش از ۴۰ سال است که به این سخن امام خمینی(ره) امیدواریم که فرمودند این مملکت، مملکت صاحب الزمان(عج) است و من از آقا صاحب الزمان (عج) درخواست دارم که از خدا بخواهند عاقبت همه ما بخیر شود و ما هم به توصیه امام خمینی(ره) پشتیبان ولایت فقیه هستیم تا به مملکت ما آسیب نرسد.

بنابراین من امیدوارم که با تلاش های دولت جدید این فشار اقتصادی از دوش مردم برداشته شود و اینکه مقام معظم رهبری هم می فرمایند من به آینده خوش بین هستم به ما قوت قلب و امید داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha