سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
هادی معارفی

حوزه/ رئیس اداره ارتباطات و تعاملات پژوهشی حوزه های علمیه خواهران کشور، سه گام اساسی در تقویت و ارتقای کارکرد علمی پژوهشی حوزه های علمیه خواهران و رسیدن به مرجعیت علمی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، هادی معارفی عصر امروز در کارگاه مدیریت پژوهش (چرایی، چیستی و چگونگی فعالیت های پژوهشی حرفه ای) که به صورت حضوری ویژه مدیران و معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران استان یزد برگزار شد، به تشریح«نقش مدیران و معاونان پژوهش مدارس علمیه در کنار همدیگر در دستیابی به مرجعیت علمی» و «راهکارهای ایفای نقش مؤثر مدیران و معاونان پژوهش مدارس در سرعت بخشی مرجعیت علمی» پرداخت.

وی با یادآوری فرمایش و مأموریت رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت هزاران پژوهگشر در ۱۱ سال گذشته گفت: برای تحقق این مأموریت لازم است کارکرد علمی پژوهشی حوزه های علمیه خواهران نسبت به کارکرد فرهنگی تقویت شود.

رئیس اداره ارتباطات و تعاملات پژوهشی حوزه های علمیه خواهران، از مزایای تقویت کارکرد علمی پژوهشی در مدارس علمیه خواهران را تحقق تربیت پژوهشگران و دستیابی به مرجعیت علمی، ارتقای کارکرد فرهنگی و آموزشی، ارزش افزوده مبلغان پژوهشگر و مدرسان پژوهشگر برشمرد.

معارفی، تصریح کرد: تقویت کارکرد علمی پژوهشی حوزه های علمیه خواهران به همت شما مدیران و معاونان پژوهشی تحقق می یابد.

وی در خصوص اهداف معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: گام اول در تقویت کارکرد علمی پژوهشی حوزه ها، نیازمند نظام استانداردسازی، تکمیل، اصلاح و بهبود شاخص ها و مؤلفه های برنامه ها و فعالیت های پژوهشی است.

وی ادامه داد: در این گام نخست، با بهره مندی از سرچشمه ها و گفتمان سازی مشترک حوزه ها با جامعه علمی رقم می خورد.

رئیس اداره ارتباطات و تعاملات پژوهشی حوزه های علمیه خواهران، اظهار داشت: در گام دوم تقویت کارکرد علمی پژوهشی حوزه ها، گفتمان سازی مشترک درون سازمانی میان مدیران مدارس به عنوان تصمیم گیران و معاونان پژوهش مدارس به عنوان تصمیم سازان است که برای تحقق این گام در استان ها پیگیری می شود.

معارفی، افزود: در گام سوم، تقویت کارکرد علمی پژوهشی حوزه ها، اقدام و عمل مطابق گفتمان سازی مشترک در خود مدارس علمیه خواهد بود و به نوعی خط مقدم دستیابی به مرجعیت علمی «مدارس علمیه» هستند زیرا منابع انسانی به عنوان شریان انجام فعالیت پژوهشی در اختیار مدارس علمیه است.

وی خاطر نشان کرد: برای موفقیت در گام سوم، مدیران و معاونان پژوهش لازم است نکاتی‌ را از جمله حرکت به سمت تمام جوانب پژوهش در اقدام و عمل، توجه به امر پژوهش و امورپژوهش و ورود به پژوهش های حرفه ای و فاخر(در رأس منابه انسانی عرصه پژوهش) توجه نمایند.

رئیس اداره ارتباطات و تعاملات پژوهشی حوزه های علمیه خواهران، در مورد عوامل سرعت بخشی به مرجعیت علمی برای ایفای نقش مؤثر مدیران و معاونان پژوهش، اظهار داشت: باید به سمت علوم انسانی و اسلامی برویم زیرا درخود و علوم دیگر اثربخش و موضوع آن باورها و اعتقادهاست.

معارفی، خاطر نشان کرد: بنابراین شاخه علمی انسانی و اسلامی، نبض مدیریت جامع بر علوم و نیز خاستگاه پرداختن به علوم اسلامی و انسانی حوزه های علمیه هستند و رکن پرداخت به این شاخه علمی به منظور ایفای نقش مؤثر توجه به علوم اجتماعی است.

وی گفت: برای ایفای نقش مؤثر، به دنبال پیگیری و رقم زدن فعالیت های پژوهشی حرفه ای در موضوع زن آن هم در چرخه ۱۲ گانه زندگی باشید، زیرا این مهم نیازمند نظام نامه موضوعی علمی است، آن هم به گونه ای که به حل مسائل اجتماع منطقه، استان، شهر و محله منجر شود.

رئیس اداره ارتباطات و تعاملات پژوهشی حوزه های علمیه خواهران، در پایان تصریح کرد: برای ایفای نقش مؤثر، لازم است نگاه به فعالیت های پژوهشی حرفه ای و فاخر، نگاه منابع مالی و علمی پایدار باشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha