شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1012352
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷
راهیان نور

حوزه/ سی و هفتمین شماره ماهنامه فرهنگی هنری سرو با تیتر «آغاز دوباره راهیان نور» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سی‌ و هفتمین شماره ماهنامه فرهنگی هنری سرو با تیتر «آغاز دوباره راهیان نور» منتشر شد.

نشریه سرو از بخش‌های مختلفی تحت عنوان «راهیان»، «یادمان»، «راویان»، «دیده‌بان»، «گفتمان»، «پرسمان»، «ترجمان» تشکیل شده که هر بخش شامل موضوعات متنوعی است.

در این شماره از ماهنامه «سرو» سرمقاله‌ای به قلم رسول شادمانی با تیتر «جایگاه ما در تراز انقلاب اسلامی» منتشر شده که در بخشی از آن چنین آمده است: پایان؛ چنانچه با منطق و معرفت همراه باشد، آغازی در مسیر روشن، برای پیدایش فرصت‌ها خواهد بود. قدری تامل لازم است که در پایان، بیاندیشیم چه کرده‌ایم و در ادامه چه باید بکنیم. پایانِ هر سال مجالی برای ارزیابی است. ارزیابی جایگاه خودمان در «تراز انقلاب اسلامی» درپی ایجاد فرصت برای خدمتی سرشار.

انقلاب شکوهمند اسلامی ایران مبتنی بر فلسفه ارج نهادن به جایگاه رفیع انسانِ متعالی و درپی ایجاد جامعه نبوی و علوی ظهور و بروز پیدا کرد. انقلابی ایدئولوژیک که مُبَلغ فصل نوینی از حاکمیت دینی در گستره سیاسی جهان بود. انقلابی که آرمان آن در در چشم‌اندازی جهان شمول، تجلی «تمدن نوین اسلامی» با هدف احیاء جایگاه رفیع انسانِ آشفته‌ی معاصر و اشاعه هویت و اندیشه عالی آدمی بوده است.

با این تفاسیر، انقلابی معناگرا برخوردار از مانیفستی دینی که با وقوع آن، جریان و روند تاریخ تغییر پیدا کرد لاجرم از «معیار» برخوردار است که سنجش‌ها بر محور آن صورت می‌گیرد و بدون تردید مترو میزان در حاکمیت دینی موقعیت و جایگاه «امت اسلامی» است.

در ادامه و در بخش یادمان گفت‌وگویی با مدیرعامل موزه امام خمینی (ره) صورت گرفته است و در ادامه سید ناصر سعادت گزارشی از «آغاز دوباره راهیان نور» به مخاطبین ارائه کرده است.

بخش راویان سرو این شماره نشریه در پرونده‌ای با تیتر »مرثیه جدایی» به ماجرای عهدنامه ترکمنچای و چرایی و چگونگی آن پرداخته است. همچنین سخنرانی منتشر نشده شهید مهدی باکری بعد از عملیات خیبر در جمع امت حزب‌الله با تیتر «شگفتی‌های جنگ خیبر» آمده است. «چشم‌هایی که می‌خندید» و «هور در آتش» از دیگر پرونده‌های این بخش از نشریه سرو است.

دیده‌بان سرو در این شماره گفت‌وگویی را با حمید زرگران کارگردان فیلم «ماهورا» با تیتر «دفاع مقدس هنوز قصه‌های جذاب دارد»، انجام داده است. در ادامه، یادداشت رسول شادمانی با تیتر «واقعیت مهدی در موقعیت سینما» و «جنگ روایت‌ها» چیستی، چرایی و چگونگی جهاد تبیین بر اساس بیانات امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و «آنچه باید بماند» درخصوص نقش روایت‌ها و اسناد در جلوگیری از تحریف واقعیت‌های دفاع مقدس آمده است.

در بخش راهیان سرو نیز مطالبی از سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح با تیتر «فعالیت‌ها باید معطوف به جامعه جوان، نوجوان و کودک باشد»؛ سرلشکر موسوی با تیتر « بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، پرچمدار روایت صحیح دفاع مقدس»؛ سردار اشتری با تیتر «اقدامات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه اثربخش است» و سردار بهمن کارگر با تیتر «کار برای دفاع مقدس باید جهادی باشد» آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha