جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله جنتی

حوزه/ رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آنچه خیلی مدنظر من است، عنایت به قشر محروم جامعه است؛ قشر محروم و عائله‌مندان به سختی روزگار می‌گذارند و تصور آن سخت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت‌الله احمد جنتی، در آغاز این اجلاسیه، با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار و جانباز و با آرزوی موفقیت برای اعضای خبرگان رهبری، گفت: ان شاءالله در این اجلاس نتایج بسیار خوبی داشته باشد، همه آنها که مربوط به خبرگان است و همه خارج از مجلس خبرگان و باید جایی که می توانیم راجع به مسایل اقتصادی برای افراد فقیر که وضع خوبی نداریم فکر کنیم. من همیشه به این فکر می‌کنم که حرف‌های ما باید نتایج عملی داشته باشد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد که باید به قشر محروم جامعه عنایت ویژه ای داشته باشیم، این قشر زندگی را به سختی می گذرانند. امام علی(ع) طاقت دیدن فقیر و گرسنه ای را نداشت. توانایی ما بسیار محدود است، اما تا جایی که می توانیم کمک کنیم تا کسانی پیدا نشوند که شب عید غذای مناسبی نداشته باشند. حکومت علوی که در انتظار آن بودیم باید آثاری داشته باشد.

وی با اشاره به آیات قرائت‌شده در آغاز جلسه؛ «قُلْ لَوْ کَانَ الْبَحْرُ مِدَادًا لِکَلِمَاتِ رَبِّی لَنَفِدَ الْبَحْرُ قَبْلَ أَنْ تَنْفَدَ کَلِمَاتُ رَبِّی وَلَوْ جِئْنَا بِمِثْلِهِ مَدَدًا... (آیات ۱۰۹ سوره مبارکه کهف به بعد) گفت: این آیات از جمله آیاتی است که باید عمق آن را بفهیم؛ خداوند انشاالله به ما ایمان، اخلاص و معرفت بدهد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آنچه خیلی مدنظر من است، عنایت به قشر محروم جامعه است؛ قشر محروم و عائله‌مندان به سختی روزگار می‌گذارند و تصور آن سخت است.

وی افزود: امام علی(ع) طاقت نداشت فقیر و گرسنه‌ای ببیند ‌و واقعاً برایشان سخت بود. ما تا آنجایی که می‌توانیم باید به طور مستقیم و غیر مستقیم، کمک کنیم در پایان سال کسانی پیدا نشوند که شب عید غذای مناسبی نداشته باشند. البته کمیته امداد کمک می‌کند و خداوند به آنها اجر دهد، اما این کمک‌ها خیلی کم است.

آیت‌الله جنتی اضافه کرد: حکومت علوی که در انتظار آن بودیم باید آثاری داشته باشد؛ علی(ع) نمی‌توانست فردی را ببیند که گرسنه است یا آب ندارد یا خانه ندارد. خود ایشان می‌فرمایند که «در حوزه حکومتی من (شهر کوفه) کسی پیدا نمی‌شود که گرسنه باشد، آب نداشته باشد و خانه نداشته باشد.»؛ اینها سه نیاز مهم جامعه است و در حکومت علی(ع) تأمین بود. امیدوارم همه ما بتوانیم راه علی(ع) را طی کنیم هر چند بسیار مشکل است و ریاضت می‌خواهد، اما این آرزوی ماست و باید در حد توان به اقشار محروم برسیم.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور خودشان در این زمینه مقید هستند و به وظیفه خود عمل می‌کنند، اظهار امیدواری کرد که کارکنان و دیگر اعضای دولت نیز در مسیر ایشان حرکت کنند و حرکت رو رشدی داشته باشیم. امیدواریم که هر چه می توانیم در پایان سال کمک به قشر محروم بکنیم و اولویت که در نظر بگیریم اولویت با ایتام است، با سادات است با خانواده هایی عائله مند است، خودمان کمک کنیم و دیگران را به این کار تشویق کنیم.

آیت الله جنتی در پایان ضمن تاکید بر رسیدگی به محرومان، گفت: درگذشت آیت الله مجتهد شبستری و آیت الله تذکر را تسلیت عرض می کنیم و برای آنها رحمت و مغفرت الهی را از خداوند مسئلت داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha