یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1012648
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
حجت الاسلام والمسلمین  ولی الله نقی پورفر

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی طی حکمی، حجت الاسلام والمسلمین ولی الله نقی پورفر را به عنوان رئیس شورای علمی و سرپرست گروه مطالعات مدیریتی این مرکز منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی طی حکمی، حجت الاسلام والمسلمین ولی الله نقی پورفر را به عنوان رئیس شورای علمی و سرپرست گروه مطالعات مدیریتی این مرکز منصوب کرد.

در حکم وی آمده است: انتظار این است که با استفاده از تمامی ظرفیت های علمی حوزه های علمیه و نهادهای علمی و دینی، با تشکیل و مدیریت شورای علمی با عضویت صاحب نظران حوزوی و نیز هدایت علمی مربوطه، زمینه انجام پژوهش های مورد نیاز مجلس شورای اسلامی با عنایت به ماموریت های مرکز را فراهم آورید.
در این حکم خاطرنشان شده است: "تدوین اصول راهنما و سیاست های علمی گروه ناظر بر سیاست ها و برنامه های کلان مجلس در حیطه ماموریت های مرکز تحقیقات اسلامی"، "تهیه نظام مسائل و تعیین اولویت های پژوهشی متناسب با ماموریت های مجلس"، "شناسایی، جذب، ساماندهی و به کارگیری نخبگان و پژوهشگران مرتبط حوزوی به منظور پژوهش و مساعدت علمی اجرایی نظام قانونگذاری کشور" از جمله انتظارات می باشد.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس همچنین در این حکم، "تعامل نظام مند با حوزه های علمیه، مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون های مجلس جهت شناسایی و استفاده از ظرفیت ها و پیشبرد امور"، "ارائه نظرات کارشناسی و تخصصی مبتنی بر مبانی اسلامی و اصول و فنون قانونگذاری"، "برنامه ریزی جهت ارتباط موثر و حضور در جلسات مهم و راهبردی در حوزه علمیه و نهادهای علمی و دینی، مرکز پژوهش های مجلس، کمیسیون های تخصصی و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس"، برنامه ریزی ، هدایت و نظارت راهبردی بر فعالیت ها و اقدامات گروه علمی در چارچوب وظایف و تشکیل مستمر جلسات شورای علمی گروه را نیز خواستار شد.

گفتنی است: وی رئیس انجمن علمی مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم نیز می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha