جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یوسفی

حوزه/ رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه از برگزاری پنجمین مجمع عمومی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی در قم خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد علی یوسفی در گفت وگو با خبرگزاری حوزه گفت: روز پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ پنجمین مجمع عمومی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی از سوی مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه در قم تشکیل می شود.

وی افزود: پس از ابلاغ الگوی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری و تشکیل مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی برای حفظ و صیانت از این الگو و جلوگیری از تحریف آن، با بررسی که روی این الگو صورت گرفت این نتیجه حاصل شد که مردم‎بنیانی از مهمترین مؤلفه های اقتصاد مقاومتی است.

وی اظهار کرد: اگر "مردم‌بنیانی اقتصاد مقاومتی"، پیگیری مناسبی نشود، شاید سایر مولفه ها نیز امکان تحقق نیز نداشته باشند.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه افزود: بخصوص پس از اتفاقاتی که در سال ۹۶ و ۹۷ رخ داد، خدمت آیت الله اعرافی رسیدیم و عنوان کردیم که باید الگوی ۸ سال دفاع مقدس را با اقتضائات اقتصادی در جنگ تمام عیار اقتصادی به کار بگیریم.

وی تصریح کرد: مدیر حوزه های علمیه نیز از ما طرح خواستند و طرح نقشه راه جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی به وی تحویل داده شد.

پنجمین مجمع عمومی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی برگزار می شود/ شرکت ۱۰۰ تشکل مردمی از سراسر کشور

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی گفت: در سال ۹۷ و پس از چند سال از ابلاغ اقتصاد مقاومتی، جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی برای عملیاتی کردن این الگو تاسیس شد. با فراخوان و بررسی هایی که با کمک فعالان این مرکز شکل گرفت، تشکل های مردمی که دغدغه تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی داشتند را شناسایی کردیم و با مشارکت ۱۰ تشکل مردمی که در سطح ملی فعالیت داشتند، هیئت موسس شکل گرفت.

وی یادآور شد: همه اعضای هیئت موسس پذیرفتند که جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی جهت تحقق این الگو باید شکل گیرد و پس از آن تشکل های مردمی که در قلمروی ملی دارای ظرفیت گفتمانی و نظری و عملیاتی بودند شناسایی و دعوت شدند تا اولین مجمع عمومی جبهه اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی بیان کرد: اولین مجمع در ۶ دی ۱۳۹۷ با میزبانی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و با سخنرانی آیت الله اعرافی شکل گرفت. در مجمع عمومی اول، ۴۰ تشکل مردمی مشارکت داشتند و پیمان نامه ای در آنجا امضا شد که همه اعضا هم پیمان شوند تا همه ظرفیت های خود را جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به کار گیرند و تشکل های گفتمانی و فرهنگ سازی و عملیاتی در این حوزه ها نقش آفرینی کنند.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه گفت: پس از تشکیل مجمع اول این سوال مطرح شد که مسیر و مقصد ما چیست؟ از این روی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی، شورای مرکزی که در مجمع اول تشکیل داد به دنبال نقشه راه جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی را تهیه و تنظیم کند. جلسات و مشورت های فراوانی در این شورای مرکزی انجام شد و سرانجام به یک نقشه راهی که ابعاد اقتصاد مقاومتی را در بخش علمی و گفتمانی و عملیاتی نشان می داد به عنوان مسیر حرکت و مقصد جبهه مردمی تنظیم کرد.

وی گفت: در نشست دوم مجمع عمومی در سال ۹۸ نقشه راه جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی افزود: یکی از اهداف این جبهه عملیاتی کردن الگوی اقتصاد مقاومتی بود و این مساله یک سوال مهم برای ۱۰۰تشکل فعال در این حوزه بود که بر اساس چه الگویی باید به دنبال تحقق اقتصاد اسلامی برویم.

استاد حوزه بیان کرد: مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی با زحمات فراوان تلاش کرد که الگوی عملیاتی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی را تهیه کند که در امتداد الگوی آیت الله شاه آبادی، الگوی عملیاتی طراحی شد.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه اظهار کرد: این الگو در نشست سوم مجمع عمومی الگوی عملیاتی به تصویب رسید ولی در نشست چهارم این مساله مطرح شد که باید به سمت عملیاتی کردن این الگو پیش رویم. در این رابطه مدل و برنامه ای تحت عنوان «کلیات برنامه اجرایی مدل عملیاتی» در شورای مرکزی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی تهیه شد و در نشست چهارم مجمع عمومی کلیات برنامه اجرایی به تصویب رسید و همه این موارد به عنوان اسناد بالادستی موجود است.

پنجمین مجمع عمومی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی برگزار می شود/ شرکت ۱۰۰ تشکل مردمی از سراسر کشور

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی،گفت: نشست بعدی که در ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ برگزار می شود، برنامه های اجرایی است که تشکل های مختلف عملیاتی، برنامه های اجرایی خود را ارائه می دهند و شورای مرکزی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی، در چارچوب مدل عملیاتی طراحی شده در تولید، توزیع و مصرف به هم پیوند می دهد و یک شبکه ملی و فراملی را شکل می دهد.

وی اظهار کرد: امیدواریم این برنامه مبدا و مبنای برنامه های اجرایی ۱۴۰۱ و تبدیل تشکل های عملیاتی جبهه مردمی به یک شبکه ملی شوند تا بتوانند در شبکه تولید، توزیع و مصرف به نظام کمک کنند و تشکل های عملیاتی جبهه اقتصاد مقاومتی را یاری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی عنوان کرد: بیش از ۱۲۰ تشکل مردمی در این حوزه شناسایی شده است و در نهایت ۱۰۰ تشکل مردمی از سراسر کشور در مجمع عمومی پنجم شرکت می کنند.

وی گفت: مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه این نشست را در سالن مدرسه معصومیه حوزه علمیه قم برگزار میکند.

رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه در پایان بیان کرد: این برنامه از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر برگزار می شود و در این برنامه گزارشاتی از فعالیت های مجمع قبلی تا این مجمع، هم برنامه های ۱۴۰۱ و هم معرفی تشکل های جدید انجام می شود و هم این که برنامه های اجرایی که جبهه باید در ۱۴۰۱ اجرا کند، تبیین و سوالات و ابهامات پاسخ داده شود و بیانیه ای تنظیم گردد و مجمع فعالیت ها با توجه به تجربیات مجامع گذشته تنظیم شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha