شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام صالحی

حوزه/ مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان آستارا به مناسبت ولادت با سعادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع)، جشنی را برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان آستارا امروز به مناسبت ولادت با سعادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع)، جشنی را برگزار کرد.

در این مراسم از طلاب حافظ، و پژوهشگران برتر مقاله‌نویسی تجلیل شد.

حجت الاسلام ناصر صالحی، مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) آستارا در این مراسم گفت: طلبه باید برنامه‌ریزی داشته باشد، موفقیت بدون برنامه‌ریزی حاصل نمی‌شود.

وی به داشتن ارتباط معنوی طلاب با ائمه معصومین(ع) با ذکر دعا و قرائت قرآن اشاره کرد و افزود: امام حسین (ع) در حدیثی می‌فرماید: «اُوصِیکُم بِتَقوَی اللّه فَإنَّ اللّه قَد ضَمِنَ لِمَنِ اتَّقاهُ أن یُحَوِّلَهُ عَمّا یَکرَهُ إلی مایُحِبُّ ویَرزُقَهُ مِن حَیثُ لایَحتَسِبُ.» در این حدیث منظور از تقوا ترسیدن نیست، بلکه در اینجا سفارش به پرهیز و خودداری داده شده است، زیرا خدا ضمانت داده کسی را که تقوای الهی پیشه سازد از آنچه ناخوش می‌دارد، به آنچه خوش می‌دارد انتقال دهد، و از جایی که گمان نمی‌برد، روزی‌اش می‌دهد.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: وعده تضمین شده الهی برای متقین آن است که اوضاع ناخوشایند و ناراحت کننده را به شرایط مطلوب و محبوب برای آنان مبدّل بسازد. در سایه تقوا، هم رضای خدا و هم سعادت جاوید به دست می‌آید.

مدیر مدرسه علمیه آستارا ریشه گناهان را در نفس و خواسته‌های انسان دانست و اظهار داشت: دوری معصومین(ع) از گناه به خاطر علاقه شدید آنها به خدا بود.

انتهای پیام

خبرنگار: ماهان پارسا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha