یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
همایش ائمه جمعه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی از پیچ و خم‌های اداری صدور مجوزها انتقاد کرد و با تاکید بر لزوم برداشته شدن چنین موانعی، گفت: مسئول باید با روی گشاده و آرامش با مردم مواجه شود و همین یک اقدام، گام بزرگی در جهت پاسداشت جهاد تبیین محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، هشتمین و آخرین گردهمایی سال ۱۴۰۰ ائمه جمعه استان گیلان، امروز به میزبانی چابکسر و با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی در این گردهمایی، اهمیت جهاد تبیین را از جمله موضوعات مطرح شده از صدر اسلام تاکنون دانست و اظهار داشت: نقش پررنگ امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در تبیین بخشی از حقایق کربلا بر کسی پوشیده نیست، و به خاطر شرایط امروز حاکم بر دنیا، جهاد تبیین از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت جهاد تبیین، گفت: دشمن بسیار ظریف و هوشمندانه می‌خواهد در جنگ ادراکی و در جنگ روایت‌ها چهره سیاهی از گذشته، نظام اسلامی برای نسل جوان ترسیم کند و به جد هم در حال تلاش در این حوزه است، لذا باید هوشمندانه در این مورد عمل کنیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نسل جوان معاصر به لحاظ درگیر بودن با شبکه‌های مجازی، اظهار کرد: در عرصه جهاد تبیین ما باید در بین مردم امید ایجاد کنیم و یکی از بخش‌هایی که دشمن به شدت روی آن کار می‌کند این است که به دنبال بزرگنمایی کاستی‌ها و ضعف‌ها و ایجاد یاس ناامیدی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، جهاد تبیین را مهمترین گام در جلوگیری از ایجاد یأس در بین مردم دانست و اظهار کرد: یأس می‌تواند آینده یک جامعه را تخریب کند. فلذا ما باید هوشمندانه خود را برای آینده آماده کنیم اما باید بدانیم که دشمن در این راه بیکار نمی‌نشیند.

وی ضمن اشاره به بیانات امیر مؤمنان علی(ع) در خطبه‌های نهج‌البلاغه در باب امیدبخشی و اهمیت برخورد گشاده‌ با مردم، افزود: در عرصه جهاد تبیین باید واقعا هوشمند بود کسی که بخواهد در انقلاب برای منافع خود حرکت کند از او نمی‌توان انتظار کار و تلاش داشت زیرا انقلاب به افراد فدایی و نیروهایی با چشم بینا نیاز دارد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه ائمه جمعه در واقع پدران معنوی شهرها هستند و مسئولان و مدیران باید همواره با ائمه دیدار کرده و گزارشی از عملکردهایشان ارائه دهند، گفت: گاهی اوقات برگزاری نشست‌های صمیمی بین مدیران می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و بروکراسی‌های زائد برای دریافت مجوزات را کاهش دهد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان از پیچ و خم‌های اداری صدور مجوزها انتقاد کرد و با تاکید بر لزوم برداشته شدن چنین موانعی، یادآور شد: مسئول باید با روی گشاده و آرامش با مردم مواجه شود و همین یک اقدام، گام بزرگی در جهت پاسداشت جهاد تبیین محسوب می‌شود.

وی، شناسایی اولویت‌های فرهنگی هر منطقه را خواستار شد و خاطرنشان کرد: فرمانداران و اعضای شوراهای فرهنگی باید نسبت به این موضوع اهتمام خاصی داشته باشند و لازم است ضمن برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگی برای احصاء اولویت‌ها برنامه‌ریزی کنند، زیرا دشمن امروز همانند دوران جنگ به میدان آمده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha