شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار با تاکید بر اینکه حفاظت از منابع طبیعی برای همه ما حکم « واجب عینی» دارد، گفت: حفاظت از طبیعت، جنگل و محیط زیست را نباید تنها وظیفه سازمان یا افراد خاصی دانست، بلکه همه در این مقوله مکلف و مسئول هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی امروز در نشستی با جمعی از فعالان محیط زیست شهرستان بیجار که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد، اظهار داشت: هر انسانی به جزء حیطه شخصی خود که همان خانه و منزل می باشد، دارای خانه دومی به نام طبیعت است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: حفظ و پاسداری از خانه دوم همان اهمیت نگهداری از خانه اول را برای همه ما دارد، به طوری که حیات و بقای هر دو خانه به هم گره خورده است.

استاد حوزه با انتقاد از ناقضان طبیعت در کشور به ویژه شهرستان بیجار، عنوان کرد: متاسفانه عده ای از روی بی خبری و ناآگاهی و گروه دیگری از روی عمد اقدام به تخریب منابع طبیعی می کنند که این کار نه تنها از نظر قانون مدنی یک جرم محسوب می شود، بلکه در مَنظر اسلام نیز کارشان نکوهیده و بزه قلمداد می شود.

حجت الاسلام محمودی با تاکید بر اینکه حفاظت از منابع طبیعی برای همه ما واجب است، افزود: حفاظت از طبیعت، جنگل و محیط زیست را نباید تنها وظیفه سازمان یا افراد خاصی دانست، بلکه همه در این مقوله مکلف و مسئول هستیم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار خاطرنشان کرد: یکی از راهکاری مهم در بحث حفاظت از منابع و عرصه های طبیعی جدای از فرهنگ سازی، اعمال سخت قانون در این باره است، بنابراین به نظر می رسد که دستگاه قضا باید با کسانی که به هر نحو ممکن درصدد تخریب محیط زیست هستند بدون اغماض برخورد کند و این برخورد باید برای دیگر افرادی که چنین افکاری در سر دارند، عبرت آموز باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha