جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مساجد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری چراغ راهی برای همگان است، گفت: در جهت تحقق اهداف کانون‌های مسجد و تقویت برنامه‌های مسجد محور، لازم است تا بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه تربیت جوانان مومن و متعهد مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز در همایش بزرگداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان، اظهار داشت: برای دستیابی به اهداف موجود و رسیدن به وضعیت مطلوب نیازمند تلاش، کوشش و مجاهدت هستیم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای دستیابی به اهداف، گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که می‌تواند به حاکمیت دین الهی در همه عرصه‌ها کمک کند و مسیر دستیابی به آرمان‌ها و ارزش‌های دینی را نزدیک‌تر کند، مسجد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه امام جماعت مسجد، مدیر مسجد است، خاطرنشان کرد: مسجد با محوریت امام جماعت می‌تواند کارکردهای مثبتی برای هر منطقه داشته باشد.

وی با اشاره به گستردگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مناطق شهری و روستایی، یادآور شد: محله‌محوری و جوان محور بودن از ویژگی‌ها و شاخصه‌های مهم فعالیت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: خدمت‌گزاری به مردم، رسیدگی به محرومین، فعالیت‌های جهادی و انقلابی، شناسایی آسیب‌های اجتماعی و ارائه راه‌حل‌های مناسب برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله فعالیت‌های ارزشمند کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی تصریح کرد: تقویت وحدت و همدلی و هم‌افزایی از جمله نکات مهمی است که در فعالیت‌های مسجد باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری چراغ راهی برای همگان است، مطرح کرد: در جهت تحقق اهداف کانون‌های مسجد و تقویت برنامه‌های مسجد محور، لازم است تا بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه تربیت جوانان مؤمن و متعهد مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha