پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
تصاویر / مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی نماز جمعه مسجد جامع شیعیان پیشاور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، گفت: شهیدان مسجد پیشاور پاکستان دارای مقام بالایی هستند چون هم مظلوم بودند و هم شهید شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، امشب در مراسم هفتمین روز شهادت نمازگزاران شیعه مسجد پیشاور پاکستان که در مسجد اعظم و به همت مجمع جهانی شیعه شناسی برگزار شد، با بیان این که شهیدان مسجد پیشاور پاکستان دارای مقام بالایی هستند چون هم مظلوم بودند و هم شهید شدند، اظهار داشت: ترور و کشتن بی گناهان در اسلام مذموم و ناپسند است؛ اسلام به هیچ وجه نمی پسندد، افراد بدون هیچ گناه و جرم کشته شوند.

وی در ادامه با بیان این که «الاسلام قید الفتک؛ اسلام زنجیر ترور است»، گفت: «فتک» به معنای ترور کور و کشتار افراد بی گناه است؛اسلام اجازه کشتار افراد بی گناه را هرگز نمی دهد. رهبری در حادثه ۱۱ سپتامبر در آمریکا فرمود: «قتل عام و کشتار انسان های بی گناه و بی دفاع از جانب هرکشور یا سازمان یا فرد محکوم است؛ تفاوتی ندارد این کشتار در هیروشیما، قانا، صبرا و شتیلا، بوسنی، عراق و یا نیویورک باشد».

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به داستان آیه ۳۳ سوره مائده گفت: ترور و کشتن ناجوانمردانه افراد در اسلام نیست، ترور غیر از عملیات استشهادی است؛ عملیات استشهادی در جایی است که دشمن وارد شهر و خانه می شود و برای جلوگیری از ورود او دست به این اقدام می زنیم مانند آنچه که حسین فهمیده در جنگ 8سال دفاع مقدس انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه ایران بیشترین آسیب را از ترور دیده است، گفت: ظالم همیشه شکست می خورد و مظلوم همیشه پیروز است و این وعده الهی است؛ اما وظیفه مسلمان دفاع از مظلوم و گرفتن حق او از ظالم است و به فرموده پیامبر اکرم (ص) همنشین رسول خدا در بهشت خواهد بود. در روایت دیگری، امیرالمومنین (ع) فرمود: «عدل و یاری مظلوم بالاترین عدالت است».

وی با بیان این که این تفکر قرآن است که ما باید در هر حالتی به وظیفه خود عمل کنیم افزود: گروه های ترور همچون داعش و منافقین اینگونه نیست که همینطوری تروریست شده باشند، بلکه پشتوانه آنها، کار علمی است لذا باید با کار علمی جلوی گرایش جوانان به این گروه های تروریستی را بگیرید. این گروه ها سالها کار علمی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha