سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نظرخواهی از مردم و رزمندگان در مسیر احداث باغ موزه دفاع مقدس بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود و دعوت کنیم که یادگاران دفاع مقدس و مردم به این فضا بیایند و ایده ها و نظرات آن ها را دریافت کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در بازدید در بازدید از باغ موزه دفاع مقدس استان قزوین، گفت: در آموزه‌های دینی تاکید شده است هر موضوع قابل اهمیتی اگر دقیق با خدا هماهنگ نشود، ابتر می‌ماند و فعالیت در عرصه دفاع مقدس نیز همین گونه است و باید دقیق با آرمان‌های الهی و دینی هماهنگ شود.

وی افزود: اگر کارها خدایی شود، تماشایی و اثرگذار می‌شود و برکت پیدا می‌کند چرا که خداوند فرموده هر چیزی به خداوند متصل شود، ماندگاری پیدا می‌کند و هر چیزی که با آدم‌ها شکل بگیرد، تاریخ مصرف دارد و پایان می‌پذیرد

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در احداث باغ موزه دفاع مقدس این معنا می‌بایست در تمام جزئیات کار دیده شود و همه مراحل را هماهنگ با آرمان‌های خدایی احداث کنیم و در تمام مراحل ساخت‌وساز هم معنویت را مدنظر قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: همه ما وظیفه داریم یاد و خاطره رزمندگان دفاع مقدس را زنده نگهداریم و در برجسته کردن دفاع مقدس سهم خودمان را ایفا کنیم که در مسیر تعظیم شعائر الهی قرار دارد و هر چه بتوانیم عظمت دفاع مقدس را نشان دهیم، باز هم ظرفیت این معنا وجود دارد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: فضایی که برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس در قزوین انتخاب شده، مناسب است و همه مناطق عملیاتی جنگ را می‌توان در این منطقه ایجاد کرد و این ظرفیت وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: ما اگر انقلاب را بررسی کنیم، زمانی پیش از انقلاب اسلامی زیر سلطه طاغوت قرار داشتیم و الحمدلله دوران انقلاب پیش آمد و انقلاب پیروز شد، بعد از آن دفاع مقدس پیش آمد و امروز در دوران مقاومت اسلامی قرار داریم و پایه‌ها و زیرساخت‌های آن را ایجاد کردیم و روزبه‌روز درحال‌توسعه است

امام جمعه قزوین ادامه داد: اگر این موضوع باور عمیق ما باشد و ظهور و انتظار را درک کنیم، می‌بایست در این مجموعه به موضوع ظهور و انتظار توجه‌ای داشته باشیم تا پایگاه مؤمنانه‌ای برای انتظار ظهور بر اساس آیات، روایات، رهنمودهای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب ایجاد کنیم و اگر با این محور کار کنیم هیچگاه به انحراف کشیده نمی‌شویم.

وی اظهار کرد: موضوع مقاومت اسلامی بسیار حائز اهمیت است و شاید به تازگی بر سرزبان‌ها افتاده باشد اما فرهنگ آن بسیار ریشه‌ای است. در سوره نساء آمده است کجا هستید که مستضعفان در حال آسیب هستند و شما را چه شده است که به آن‌ها توجه ای ندارید و این‌ها پشتوانه‌های مقاومت اسلامی و دفاع از مظلومان است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: کاری کنیم که مردم مسلمان ملت‌های دیگر مانند مردم مسلمان فلسطین، لبنان و یمن نیز در این فضا دیده شوند و فضایی برای انتقال فداکاری‌ها و رشادت‌های آن عزیزان برای جبهه مقاومت اسلامی ایجاد شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: می توان گوشه‌ای از این ۱۷ هکتار را به چهره‌های برجسته، جانبازان و مفاخر استان اختصاص داد و بهترین فضا نیز همین فضایی است که شهدای گمنام و باغ موزه دفاع مقدس قرار دارد.

وی بیان کرد: استفاده از تجربه‌های استان‌های دیگری که باغ موزه ایجاد کرده‌اند راهگشاست و هر چه با کارشناسی و دقت استان‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم، یقیناً کیفیت کار بیشتر خواهد بود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد : نظرخواهی از مردم و رزمندگان در مسیر احداث باغ موزه دفاع مقدس بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود و دعوت کنیم که رزمندگان و مردم به این فضا بیایند و ایده ها و نظرات آن ها را دریافت کنید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha