چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث

حوزه/ کنگره بین المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث»، صبح امروز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی، دبیر علمی این همایش و رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث، آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی در کنگره بین المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث»، با تقدیر از همه مشارکت کنندگان در این کنگره بین المللی، ابراز داشت: کنگره از روز نخست مورد استقبال حجم زیادی از چکیده ها و مقالات پژوهشگران قرار گرفت و نزدیک به ۱۷۰۰چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره واصل گردید و ۱۰۸۲ مقاله نیز دریافت شد.

وی، با اشاره به نمایه شدن این کنگره در مراکز علمی معتبر، اظهار داشت: نخستین گام های کنگره، تدوین کتاب «منبع شناخت» بود که نزدیک به چهارصد موضوع از بیانیه گام دوم استخراج گردید و در اختیار نویسندگان قرار گرفت.

دبیر علمی همایش، ادامه داد: پس از تشکیل شورای علمی و شورای سیاست گذاری، کمیته های نه گانه کنگره شکل گرفت. این کمیته ها شامل کمیته علومی عقلی، علوم روز تمدن و قرآن و حدیث، سبک زندگی قرآنی و حدیثی، انقلاب اسلامی و شرق و غرب، دانش های قرآنی حدیثی، آینده پژوهی قرآنی حدیثی، کمیته بین الملل و کمیته تخصصی خواهران بود.

وی افزود: از میان ۱۰۸۲ مقاله دریافتی، ۹۵۷ مقاله پذیرش شده و با نگاهی سختگیرانه علمی، ۳۲۸ مقاله، که از نظر علمی وزن بالاتری داشتند، به چاپ رسید. ۴۲ عنوان مقاله نیز در مجلات علمی- پژوهشی منتشر گردید.

رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث، با اشاره به دریافت هجده مقاله در بخش بین الملل، اظهار داشت: از این میان، مقالاتی از چهارده زبان پذیرفته شد که در چهار جلد آثار غیرفارسی کنگره به چاپ رسیده است.

وی، با اشاره به برگزاری ۱۶۳ پیش نشست علمی، هشت کرسی علمی ترویجی، چهل کارگاه مقاله نویسی، با همکاری چهل نهاد و مرکز علمی حوزوی، دانشگاهی و پژوهشی، خاطرنشان کرد: آثار کنگره در ۲۲ جلد به چاپ رسید که امروز رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی، دیدار مسئولان کنگره با مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) را برای پیشبرد اهداف آن بسیار کارگشا دانست و ابراز داشت: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در این دیدار تصریح کردند: سال ها بود من در قم آرزو داشتم در قم کارهای به روز و عمقی انجام شود که امروز می بینم در حال انجام است. این جمله، افتخاری برای همه ما و جامعةالمصطفی است.

رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث، در ادامه، به برخی نتایج کنگره بین المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» پرداخت و گفت: لبیک گویی به مقام عظمای ولایت، جریان سازی گفتمان بیانیه گام دوم در بین فرهیختگان، مستندسازی بیانیه گام دوم، تولید آثار و ادبیات خاص بیانیه گام دوم برای آموزش و پژوهش و بین المللی نمودن پیام بیانیه، از مهم ترین نتایج کنگره به شمار می آید.

دبیر علمی کنگره، در پایان، بیانیه گام دوم و محورهای مهم آن را نقشه راهبردی برای نظام دانست و تصریح کرد: عقلانیت،عدالت ورزی و مبارزه با فساد،علم و پژوهش (جهاد علمی)، معنویت و اخلاق، سبک زندگی، عزت ملی، اقتصاد مقاومتی و استقلال و آزادی، مهم ترین چشم اندازهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند که برایند همه آنها به تمدن سازی نوین اسلامی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha