جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شهید

حوزه/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: رزمندگان دلیر این استان در عملیات بیت‌المقدس ۳ در ارتفاعات گوجار با تقدیم ۳۸ شهید برگ زرینی را در تاریخ دفاع مقدس ثبت کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، پیش از ظهر امروز در ششمین جلسه ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت سال ۱۴۰۰ که با حضور مدیران کارگروه‌های تخصصی و فرمانداران شهرستان‌ها برگزار شد، با بیان اینکه در این ماه روزهای بزرگی را در پیش رو داریم، اظهار کرد: ۱۹ اسفندماه، سالروز عملیات بدر، یکی از عملیات‌های بود که دشمن سنگین‌ترین پاتک‌ها را انجام داد و رزمندگان ما در این عملیات عاشورایی جنگیدند و استان سمنان ۱۶۷ شهید را تقدیم اسلام انقلاب کردند.

وی با بیان اینکه ۲۰ اسفند روز ملی راهیان نور است، افزود: اردوی راهیان نور بزرگ‌ترین و مؤثرترین و گسترده‌ترین فعالیت فرهنگی کشور است که آثار و برکات فراوانی برای نسل جوان ما به همراه خواهد داشت.

سلامی ادامه داد: دستورالعمل روز ملی راهیان نور روز گذشته توسط استاندار به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. فضاسازی فرهنگی و تبلیغی در سطح شهرها و دستگاه‌ها، صدور بیانیه، برگزاری مراسم بزرگداشت در سطح شهرستان و تجلیل از دست‌اندرکاران راهیان نور ازجمله برنامه‌هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ۲۲ اسفندماه روز شهید نام‌گذاری شده است، ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان برنامه‌های زیادی برای گرامیداشت شهدا در استان برنامه‌ریزی کرده و تدارک دیده است و همه ما وظیفه داریم به سهم خود در حوزه ایثار و شهادت برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را داشته باشیم.

این مسئول گفت: ۲۳ اسفندماه سالروز عملیات بیت‌المقدس ۳ است که رزمندگان دلیر ما در این عملیات در ارتفاعات مانند گوجار با تقدیم ۳۸ شهید برگ زرینی را در تاریخ دفاع مقدس استان ثبت کردند.

سلامی افزود: امروز اگر از سبک زندگی جهادی و دفاع مقدس و شهدا صحبت می‌شود اعتقاد داریم سلاح واقعی رزمندگان اسلام ایمان، معنویت، روحیه حماسی و جهادی آنان بوده است.

وی گفت: امروز هم در جهاد اقتصادی و جهاد فرهنگی و نهضت خدمت‌رسانی به مردم سلاح واقعی تمام مسئولان و کارگزاران نظام ایمان، اعتقادات، معنویت و باورهای عمیق آنان به آرمان‌های انقلاب و نظام است که اگر این‌ها در همه ما تقویت شود موفق و کارآمد عمل خواهیم کرد و یکی از ابزارهایی که ما را به این اهداف می‌رسانند همین جلسات و مناسبت‌های انقلابی است که باید وقت گذاشته شود، برنامه‌ریزی کرد و از آن بهره‌برداری کرد.

وی با بیان اینکه وقت گذاشتن برای ارزش‌های اسلامی و انقلابی به ما نورانیت می‌دهد و صدق، صفا و معنویت ما را در محیط‌های خدمت‌رسانی افزایش می‌دهد، افزود: وقت گذاشتن برای ارزش‌های اسلامی، مصداق مجاهدت در راه خدا است، باید قدر بدانیم که شهدا به ما عنایت داشته است که توفیق چنین فعالیت‌هایی را پیدا می‌کنیم.

سلامی ادامه داد: محور فعالیت‌های دفاع مقدس و مقاومت امسال در ۴۰ مناسبت انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت برنامه‌ریزی شد و برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم‌های گرامیداشت دفاع مقدس و مقاومت و استفاده از همه ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اداری، نظامی ۱۷ کارگروه استانی و هشت ستاد شهرستانی در استان سمنان تشکیل شد که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، برنامه‌های فرهنگی متنوعی و قابل قبولی در سراسر استان اجرا شد.

وی با بیان اینکه حاصل تلاش‌های مخلصانه و مجاهدت همه فرمانداران شهرستان‌ها، کارگروه‌ها در استان سال گذشته پنج هزار فعالیت و برنامه و امسال قریب به هفت هزار فعالیت برنامه در سطح استان انجام شد گفت: امسال کارگروه‌ها و شهرستان‌ها در حد انتظار عمل کردن و ثبت عملکرد برنامه‌ها را در سامانه جامع دفاع مقدس داشتند، درمجموع استان سمنان خوب عمل کرد و در رتبه ممتاز در سطح کشور قرار دارد.

سلامی افزود: انتظار داریم سال آینده باید جدی‌تر، قوی‌تر، منسجم‌تر و منظم‌تر عمل کرد و کارکرد و خروجی کارگروه‌هایی که برای انقلاب کار می‌کنند بیشتر شود هر ستاد و کارگروه باید هر دو ماه یک جلسه داشته باشد و برای مناسبت‌ها برنامه‌ریزی کند.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ برای فعالیت‌های دفاع مقدس دستگاه‌های مختلف در استان و شهرستان‌ها، نیروهای مسلح، دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و حوزه‌های علمیه ۳۰ برنامه دفاع مقدس تعریف کردیم که به‌عنوان محور ثابت و قابل‌برنامه‌ریزی در ۱۵ کارگروه استانی و هشت فرمانداری در دستور کار قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha