شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمد مهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد

حوزه / وزیر ارشاد گفت: استقامت امام خمینی(ره) تنها مختص به جمهوری اسلامی ایران نبود و با گسترش آن امروز شاهد هستیم که اشغالگران قدس در مرزهای خود نیز دیگر احساس امنیت ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد ظهر امروز در کنگره بزرگداشت سید جمال‌الدین اسدآبادی، با اشاره به شخصیت این دانشمند جهان اسلام اظهار داشت: از ابتدای قرن ۱۹ با شکل گیری تمدن غربی، جهان اسلام دچار انحطاط شد و به نحوی که پس از جدایی از وحدانیت، به مرحله خشن و غیرقابل مهاری رسید.

وی افزود: سید جمال اسدآبادی به عنوان یک مصلح و بیدار گر در جهان اسلام با این طرح که جهان اسلام باید به دوره طلایی گذشته خود بازگردد وارد میدان شد.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه سید جمال زمانی که غرب به دنبال تقسیم جهان اسلام بود، مسئله وحدت اسلامی را مطرح کرد، گفت: در آن دوران حاکمان به علت آنکه حاکمان نسبت به طرح سید جمال بی‌توجه بودند، بحران‌های بزرگی برای جهان اسلام ایجاد شد.

وی با تاکید بر اینکه پس از سید جمال، حرکت‌های اصلاحی در جهان اسلام با استفاده از تجربیات این عالم شیعه به وقوع پیوست، خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) با مطالعه تمام تحولات و ایده‌های سید جمال الدین اسدآبادی، به جای آنکه به اصلاح حاکمان بپردازد، از ظرفیت مردم و ایجاد نهضت مردمی استفاده کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه امروز نیز پس از سال‌ها همچنان شاهد اقتدار این نهضت هستیم، یادآور شد: فرزندان نهضت امام خمینی(ره) همچون مقام معظم رهبری و شهید سلیمانی در مقابل انحرافات جدید ایستادند و با استقامت اجازه انحطاط و ایجاد مشکل را نداند.

وی با بیان اینکه حاکمان گذشته از آموزه‌های سیدجمال اسدآبادی درس نگرفتند، یادآور شد: پس از گذشت سال‌ها حضرت امام(ره) با استفاده از این پندها، با تمام توان در مقابل استبکار ایستادند.

وزیر ارشاد تصریح کرد: این استقامت تنها مختص به جمهوری اسلامی ایران نبود و با گسترش آن امروز شاهد هستیم که اشغالگران قدس در مرزهای خود نیز دیگر احساس امنیت ندارد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha