جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تبیین جهاد

دکتر حاجی احمدی گفت: رویکرد اهداف سند ۱۴۱۰ امنیت غذایی، دانش‌بنیان بودن و فناورانه ‌ بودن آن است که برای تحقق این سند، نیازمند ترویج فرهنگ جهادی برگرفته از فرهنگ اسلامی در کشور هستیم.

دکتر امیر حاجی احمدی، دبیر دوازدهمین همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به همایش فرهنگ و مدیریت جهادی - امنیت غذایی که به همت نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: امنیت غذایی به عنوان یکی از ابعاد امنیت برای کشورها محسوب می‌شود که برای یک حاکمیت مطلوب و عادلانه در شمار رکن اساسی و زیربنای امنیت سیاسی و اقتصادی در قانون اساسی ما به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه امنیت غذایی یکی از زیربناهای ارزشی کشور محسوب می شود، افزود: فراهم بودن مواد غذایی برای مردم، در دسترس بودن غذا، پایداری و از همه مهمتر سلامت مواد غذایی و مغذی بودن آن در قوانین کشور مورد تاکید قرار گرفته است.

عضو شورای سیاستگذاری همایش فرهنگ و مدیریت جهادی با اعلام این که سند امنیت غذایی تا افق سال ۱۴۱۰ تدوین شده است، ابراز داشت: رویکرد اهداف این سند، دانش ‌ بنیان بودن و فناورانه بودن آن است، و برای تحقق این سند نیازمند ترویج فرهنگ جهادی ِ برگرفته از فرهنگ اسلامی در کشور است، تا بتوان عزم ملی را برای تحقق این سند فراهم کرد.

وی، سبک مدیریت کارآمد و مؤثر را از پیوست‌های مهم «امنیت غذایی در بستر فرهنگ و مدیریت جهادی» دانست و تصریح کرد: امروز «امنیت غذایی» مسأله اساسی کشور است که این مأموریت به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده که هشت محور فرعی آن در این همایش ملی پیگیری شد.

حاجی احمدی با اشاره به این که تبیین فرهنگ و مدیریت جهادی از لایه ‌های مفهومی و گفتمان ‌ ساز این همایش است، اظهار داشت: تا کنون مدل مفهومی مناسب با فرهنگ جهادی یا مدیریت جهاد ی وجود نداشته که خوشبختانه در این همایش تلاش شده است مدل مفهومی عناوین مرتبط با فرهنگ جهاد استخراج و بررسی شود.

مسئول کمیته علمی دوازدهمین همایش فرهنگ و مدیریت جهادی از مباحث دیگر نهادینه کردن فرهنگ جهادی را مشارکت ‌ پذیری مردم برشمرد و تأکید کرد: پشتوانه مردم، اعتماد دوسویه دولت و مردم، شفافیت، صداقت و سرعت عمل؛ لازمه برداشتن گام ‌ های مهم در مسیر حل مسائل پیش روی نظام اسلامی است.

گفتنی است، همایش ملی فرهنگ و مدیریت جهادی - امنیت غذایی با هدف تحقق شعار سال، اسفندماه سال جاری و با حضور شماری از مسئولان کشوری، استانی، محققان و کارشناسان بخش کشاورزی در سالن اجتماعات تعاون روستایی استان گلستان برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha