سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
سفر مدیر امور نخبگان به استان یزد

حوزه/ مدیر دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر مرکز مدیریت حوزه های علمیه تصریح کرد: در قم به دنبال تاسیس خانه‌ی نخبگان هستیم تا از این طریق بتوانیم زمینه‌های استفاده از ظرفیت‌ عظیم جامعه‌ی نخبگان را فراهم کنیم و آنان نیز احساس هویت کنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری از یزد، حجت‌الاسلام حسن بهاری قراملکی، مدیر دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر مرکز مدیریت حوزه های علمیه، با حضور میدانی در برخی مدارس، با مدیر و مسئولان حوزه علمیه استان یزد دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی با بیان اینکه در قم سعی کردیم مسئولان ذی‌ربط را برای برداشتن گام های بلندتری در حوزه‌ نخبگان مُجاب کنیم گفت: لازم است سفرهایی به استان‌ها داشته باشیم تا ظرفیت‌ها به صورت میدانی مورد بررسی و شناسایی قرار گیرد.

حجت الاسلام بهاری گفت: ما همه در قبال نخبگان حوزوی مسئول هستیم و باید رسیدگی به امور نخبگان را در رأس برنامه ها قرار دهیم گرچه نباید از سایر طلاب گرامی نیز غافل شد.

وی با اشاره به تأکیدات آیت الله اعرافی نسبت به بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان حوزوی و ایجاد کانون‌های نخبگانی گفت: در قم به دنبال تاسیس خانه‌ی نخبگان هستیم تا از این طریق بتوانیم زمینه‌های استفاده از ظرفیت‌ عظیم جامعه‌ی نخبگان را فراهم کنیم و آنان نیز احساس هویت کنند.

مدیر دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر مرکز مدیریت حوزه، با ابراز تاسف از عدم استفاده و بکارگیری از ظرفیت نخبگان در استان‌های کشور، به ارتقاء سطح نمایندگان استانیِ دفتر نخبگان از "رابط" به "مسئول" اشاره کرد و افزود: از جمله‌ی نتایج این اقدام که در سال گذشته انجام شد، رشد چشمگیر آمار ثبت‌نام کنندگانِ استانیِ امسال، نسبت به قم، در دوره‌ی هشتم شناسایی بود.

وی به حمایت‌های مالی صورت گرفته از جامعه‌ی نخبگانی در حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: مدیر حوزه‌های علمیه معتقد است که حمایت‌های مالی باید به صورت هدفمند باشد، از این رو با تدوین طرح شناسایی و مدیریت استعدادها و تصویب آن که چند روز پیش اتفاق افتاد، و نیز اجرای طرح شهید بیاضی‌زاده، ان‌شاءالله شاهد حمایت‌های هدفمند از جامعه‌ی نخبگانی خواهیم بود.

وی در پایان ضمن تاکید بر استفاده همه‌جانبه از ظرفیت‌هایی حوزوی و غیرحوزوی، گفت: در سفر ی کروزه به یزد که با هدف بررسی ظرفیت‌های نخبگانی طلاب یزد انجام شد، پیشنهادات متعددی مطرح گردید که پس از انجام امورات کارشناسی آن، برنامه ریزی های لازم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha