پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حسن علیدادی سلیمانی

حوزه/ امام جمعه کرمان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره جهاد تبیین بویژه در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، گفت: نمایش اقتدار ملی یکی از ثمرات شیرین جهاد تبیین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان، گفت: نکات راهبردی نظام جمهوری اسلامی و جهان اسلام در کلام نورانی رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان نهفته است که به صراحت توسط ایشان اعلام شد.

وی با بیان اینکه یکی از نکاتی که نظر ایشان را جلب کرد تذکر در خصوص جهاد تبیین بود اظهار داشت: اقتدار ملی را حوادث مختلف نمی‌توانند خدشه دار کنند لذا اگر می خواهیم جهادگر این عرصه باشیم باید به محورهایی توجه کنیم که یکی از این نکات دشمن و دشمنی شناسی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: زمانی که نقشه دشمن را خوب بشناسیم، آن را خنثی می کنیم و اگر دشمنی ها را نشناسیم ممکن است که رفتاری در کمک به دشمن داشته باشیم، لذا جهادگر با انگیزه و بصیر باید تلاش کند تا جلو کژی‌ها و بیراهه‌روی ها گرفته شود.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بارها بیراهه رفتن برخی احزاب و افراد را دیدیم عنوان کرد: اگر بیراهه ها را خوب بشناسیم جلو فتنه ها هم گرفته می شود، جهادگر تبیین باید مراقبت کند تا انحرافات را بخوبی برای توده های مردم بیان کند.

علیدادی سلیمانی افزود: حضرت امام علی (ع) در نهج البلاغه به انحرافات پرداخته اند و خطبه های امام حسین(ع) در کربلا هم همان جهاد تبیین است که می خواهد فتنه ها را برای مردم بیان کند.

وی ابراز داشت: جریانات انحرافی گفته‌های دروغین و تحلیل های خطا و شبهه ناک را در جامعه تبلیغ می کنند تا مردم و ذهن آنان را منحرف، سخنان حضرت امام علی(ع) را تفسیر به رأی و حق را با هوس خود تفسیر کنند،؛ در واقع جریانات انحرافی اعتقادی به حمایت از تقوا ندارند.

علیدادی سلیمانی افزود: فتنه ها زمانی که به جامعه روی می آورند شناخته نمی شوند تا اینکه انسان های بصیر و تحلیل گر آنها را بشناسند و زمانی می روند که شناخته می شوند، لذا افراد بدون اینکه بدانند در فتنه اند گرفتار آن می شوند که اگر فتنه ها خوب تفسیر نشود جهادگران نمی توانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

امام جمعه کرمان یادآور شد: غالب رسانه های دنیا در فتنه ها حضور دارند، اما ما در کشوری حضور داریم که می خواهیم در خط انبیا و خدا باشیم و بایستی در مسیر حق ثابت قدم باشیم.

وی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه با تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: دستاوردهای امروز نظام جمهوری اسلامی مرهون خون این شهداست که برای خداوند وارد میدان شدند و جان خود را تقدیم کردند و این بنیاد خدوم شبانه روز در اختیار خانواده شهداست.

علیدادی سلیمانی گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) حوادث و دشمن را خوب می شناسند و از طرح های دشمن آگاهند و تسلط کامل بر اوضاع و احوال امنیت کشور نیز محصول کار آنان است.

وی تاکید کرد: امنیت جز با فداکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) که در واقع سرباز آن حضرت هستند و گمنام می مانند، به دست نمی آمد، آنان در خنثی سازی توطئه ها بسیار پیشرفته عمل می کنند؛ سربازان گمنام به امام عصر متصل هستند و این روز را به آنان هم تبریک می گویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha