دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان

حوزه/ امام جمعه دامغان گفت: عمل به جهاد تبیین در جامعه نیاز به اختصاص بودجه ندارد بلکه در این امر مردم باید وارد صحنه شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رستمیان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در محل مصلی امام خمینی (ره) دامغان برگزار شد به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: مطالبه رهبر معظم انقلاب حضور یکپارچه مردم در صحنه است که لازمه این حضور را اتحاد ملی، اعتماد ملی، امید عمومی، اعتماد به نفس ملی، حفظ ایمان ملی و آسان بودن مسائل اجتماعی مرتبط با مردم دانستند.

وی اضافه کرد: مردم باید به عملکرد مسئولان اعتماد کنند و هر فردی که ناامیدی را به کشور تزریق می‌کند بداند ناخواسته در حال فعالیت در جبهه دشمن است.

رستمیان اظهار کرد: دشمن امروز با جنگ نرم نقاط قوت را هدف گرفته و در حال تضعیف آن است و ذهن مردم را بدبین می‌کند که راهکار مقابله با این حرکت دشمن، جهاد تبیین است.

وی، قرار دادن بودجه سنگین برای جهاد تبیین را امری نادرست دانست و گفت: تخصیص بودجه سنگین برای جهاد تبیین و ورود دستگاه‌های دولتی به این امر کار درستی نیست، بلکه جهاد تبیین کار خود مردم است و باید وارد صحنه شوند.

رستمیان به ۲۲ اسفندماه سالروز تاسیس بنیاد شهید اشاره کرد و افزود: سرمایه اصلی انقلاب ما شهدا هستند که اثرگذاری شهدا در زمینه تربیتی به ویژه تربیت نسل جوان، نقشی غیرقابل انکار است و این نقش تربیتی ایمان جوانان را تقویت می‌کند که برای مشاهده آن باید در یادمان شهدا و مناطق عملیاتی حضور پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افراد با استعداد گزارش هایی از سفر راهیان نور تهیه کنند و در آن با مصاحبه از جوانان متحول شده در این راه، تلاش کنند تا بیشتر به نقش تربیتی شهدا پی ببریم.

امام جمعه دامغان به ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اشاره کرد و گفت: اخلاق حضرت علی اکبر(ع) مثال زدنی، حق محوری او گفتنی و بصیرتش ستودنی است و جان خود را فدای امام خود کرد پس جوانان باید بدانند که الگوی اصلی خود را چگونه پیدا کنند به این امر توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha