سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
محمدعلی نکونام

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: آمریکا با روسیه‌هراسی خود را به مرزهای روسیه نزدیک کرد و تلاش کرد تا دور روسیه حصار امنیتی بکشد و ناتو را با همین هدف گسترش داده است، از همین رو باید گفت آمریکایی‌ها عامل اصلی جنگ اوکراین هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهر کرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: نگاه درستی به اقتصاد در دولتمردان شکل گرفته است و انتظار می‌رود اقتصاد مقاومتی به خوبی محقق شود.

وی در ادامه بر تقویت حوزه فرهنگی کشور نیز تاکید کرد و گفت: قوت فرهنگی بسیار مهم است و باید بر اساس سبک زندگی جامعه اسلامی پایه‌ریزی شود تا بتوان به تقویت حوزه فرهنگ دست پیدا کرد چرا که اگر سبک زندگی جامعه از بیگانه و غرب باشد نمی‌توان راه اسلام را به درستی پیش برد.

نکونام با بیان اینکه کشور باید قوی شود تا در برابر دشمن بتواند بایستد، تصریح کرد: در همین راستا باید قدرت دفاعی کشور تقویت شود که این مهم روز به روز خود را نشان می‌دهد و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب عنوان کردند باید به جهاد دفاعی و مسائل امنیتی توجه کرد که نمونه آن را در پرتاب ماهواره فضایی تمام ایرانی سپاه پاسداران شاهد بودیم که در زمان تحریم نشانه از قدرت و قوت کشور است.

امام جمعه شهرکرد خاطر نشان کرد: در این میان نباید از قوت علمی و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی کشور غافل شویم و به این حوزه نیز باید توجه کرد.

نکونام در ادامه به سیاست‌های استکباری آمریکا در جهان اشاره کرد و گفت: از ۲۴۸ منازعه نظامی در جهان در نیمه دوم قرن نوزدهم ۲۰۱ مورد آن را آمریکا آغاز کرد.

وی با بیان اینکه بقای آمریکا ،در نزاع‌های جهانی است، اظهار داشت: آمریکا مافیایی است که بقای خود را در جنگ‌ها جست‌وجو می‌کند و جنگ اوکراین نمونه آن است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: آمریکا با روسیه‌هراسی خود را به مرزهای روسیه نزدیک کرد و تلاش کرد تا دور روسیه حصار امنیتی بکشد و ناتو را با همین هدف گسترش داده است از همین رو باید گفت آمریکایی‌ها عامل اصلی جنگ اوکراین هستند.

نکونام تصریح کرد: غرب در این جنگ‌افروزی‌ها روز به روز رسواتر می‌شود و توان آن تحلیل می‌رود و قدرت پوشالی آن برای همگان آشکار می‌شود و پیروزی با جبهه مقامت است و صهیونیستم ریشه‌کن می‌شود.

وی در ادامه با تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، اظهار داشت: حضرت علی اکبر(ع) در کلام و عمل نشان داد که پیرو حق است و از شهادت استقبال می‌کند.

نکونام افزود: جوانان کشور پرورش‌یافته در مکتب ۴۳ ساله انقلاب اسلامی علی اکبری هستند و فرهنگ ایثار و شهادت را از علی اکبر(ع) آموختند و حضور فعالانه‌ای در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دارند و نمونه آن را در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم که چگونه جوانان از این مرز و بوم دفاع کردند.

امام جمعه شهرکرد افزود: خطر و تهدید دشمن بیخ گوش جوانان است و باید مراقب بود که ذهن جوانان را دشمنان و منحرفین تسخیر نکنند.

نکونام در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت یاد و خاطره فرزند امام راحل سید احمد خمینی، خاطر نشان کرد: ۲۶ اسفند سالروز درگذشت فرزند امام راحل است که باید قدردان بصیرت وی باشیم.

وی همچنین با تبریک عید نیمه شعبان و میلاد حضرت مهدی (عج) افزود: انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده راه اسلام راستین است و در نهایت به انقلاب مهدی (عج) متصل می‌شود.

نکونام بر ضرورت توجه بیش از پیش به جهاد تبیین تاکید کرد و گفت: رساندن پیام پروردگار به انسان‌ها نمونه‌ای از جهاد تبیین است که در جنگ رسانه‌ای دشمن و جهان استکبار از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بر ضرورت گرامیداشت روز راهیان نور و روز تاسیس بنیاد شهید نیز اشاره کرد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت جزء ذاتی اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی برای اعتلای دین خدا و رستگار کردن جامعه و کم کردن شر ستمگران است که باید تا می‌توان ان را در جامعه اسلامی تقویت کرد و قدر شهدا را دانست.

نکونام تصریح کرد: راهیان نور با نگاه حکیمانه اجرا می‌شود و جوانان و نوجوانان از نزدیک حقایق دفاع مقدس را می‌بینند و روحیه ایمانی آنها تقویت می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha