دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه "جهاد تبیین" باید تبدیل به گفتمان عمومی جامعه شود، گفت: همان‌گونه که اقتصاد مقاومتی گفتمان غالب در محافل اجتماعی، دانشگاه‌ها و سطوح مختلف جامعه شده، جهاد تبیین نیز باید عمومیت پیدا کرده و انجام آن را وظیفه الهی و انقلابی خود تلقی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، با تأکید بر اینکه مسأله "جهاد تبیین" باید تبدیل به یک گفتمان عمومی شود، اظهارداشت: همان‌گونه که اقتصاد مقاومتی گفتمان غالب در محافل اجتماعی، دانشگاه‌ها و سطوح مختلف جامعه شده، جهاد تبیین نیز باید عمومیت پیدا کرده و انجام آن را وظیفه الهی و انقلابی خود تلقی کنیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از مدت‌ها قبل ضرورت جهاد تبیین را مطرح کرده و آن را وظیفه همگان دانستند، افزود: دشمن سیاه نمایی می‌کند ولی این وظیفه ما است که نگذاریم دشمن به اهداف خباثت آمیز خود رسد.

امام جمعه اهواز، به ثمرات جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: تقویت مطالبه عمومی، گفتمان سازی، حفظ زنجیره تواصوا بالحق، حفظ و تقویت حضور مردم در صحنه انقلاب اسلامی، کاهش مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه از آثار و برکات جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با بیان اینکه دشمن در تلاش است با تبلیغات و ابزار رسانه‌ای خود، جوانان را نسبت به اسلام، انقلاب و نظام مقدس اسلامی بدبین و بی‌تفاوت کند، افزود: اگر ما در برابر دشمن دفاع دقیق و هدفمند نکنیم دشمن در رسیدن به اهداف خود موفق خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، به ضرورت علم و آگاهی پیدا کردن به شناخت نقطه‌ای که دشمن روی آن متمرکز شده اشاره کرد و گفت: حدود ۴۰موضوع در جهاد تبیین مورد نظر است، ولی باید روی پنج محوری که دشمن روی آن متمرکز شده کار کنیم.

وی، تطهیر رژیم منفور و خیانت‌کار پهلوی، ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی در حل مشکلات جامعه، کوچک شمردن دستاوردها و ارزش‌های ناب اسلامی و غافل کردن جوانان از پیشرفت‌های کشور را از محورهای هجمه نرم جبهه استکبار دانست و افزود: نقطه و اولویت اصلی دشمن هم‌اکنون روی ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی و در نهایت جدا کردن مردم از نظام اسلامی است.

امام جمعه اهواز، با بیان اینکه اسلام می‌تواند جامعه را خوب اداره و عدالت را بگستراند، گفت: ممکن است در برخی جاها ضعف داشته باشیم ولی باید بدانیم اگر جایی و نقطه‌ای موفق نبودیم ناکارآمدی نظام اسلامی نیست؛ مثل دانش‌آموزی که ممکن است در یک ماده درسی نمره قبولی کسب نکند ولی نباید این دانش‌آموز را مردودی به حساب آوریم.

وی در خصوص این مبحث اجتماعی و سیاسی گفت: اگر ضعف‌هایی در رسیدن به اهداف وجود داشته باید امکانات و موانع رسیدن به اهداف را بشناسیم و سپس قضاوت کنیم که آیا نظام اسلامی در این مسیر درست عمل کرده است یا خیر.

امام جمعه اهواز اظهارداشت: برای رسیدن به نتیجه درست و معقول باید همه مؤلفه‌ها و عناصر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست‌های داخلی و بین‌المللی را بررسی کنیم.

وی به ابعاد پیشرفت‌های علمی، فناوری ‌و اقتصادی در دهه‌های پس از انقلاب اسلامی با وجود همه مشکلات و سنگ‌اندازی‌های دشمن اشاره کرد و افزود: این بی‌انصافی است که دستاوردهای نظام اسلامی در ابعاد مختلف را نبینیم و فقط به برخی نارسایی‌ها بپردازیم و آن‌ها را بزرگ‌نمایی کنیم.

امام جمعه اهواز گفت: مسئولان در دولت سیزدهم همه توان خود را به میدان بیاورند و برای خدمتگزاری شب و روز نشناسند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، در پایان ابراز امیدواری کرد در دولت انقلابی و مردمی مشکلات کشور برطرف شوند ولی مشارکت مردم نیز ضروری است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha