دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
کد خبر: 1013450
۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲
زمانی فرد

حوزه/ استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه اصل ماهیت در حوزه‌های علمیه بر محور تهذیب و تزکیه بنا شده است، تربیت بر این مبنا را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین مهدی زمانی‌فرد، در مراسم اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خواهران و برادران سه استان خراسان که در مدرسه علمیه نواب برگزار شد، با اشاره به آیه "وَیُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ" گفت: فرق اساسی حوزه با دانشگاه این است، که حوزه در کنار تعلیم به مسئله تهذیب و تزکیه، که همان ادامه خط رسالت و نبوت است، می‌پردازد.

وی با بیان اینکه اصل ماهیت حوزه بر محور تهذیب و تزکیه بنا شده است، افزود: مدیران مدارس طلاب را باید طوری تربیت کنند که در کنار علم، تهذیب و تزکیه داشته باشند و به نوعی، یک عالم ربانی را، تحویل جامعه اسلامی دهند.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با اشاره به نقش مدیر در مدرسه علمیه تصریح کرد: مدیر، مغز متفکر مجموعه محسوب می‌شود، و باید زیر مجموعه و کادر اجرایی را، با بهترین سیاست‌گذاری گزینش کند، تا بتواند حوزه را به سمت اهداف عالی هدایت کند.

وی اضافه کرد: اگر یک مدیر بخواهد، معنویت را در مدرسه تقویت کند، باید نسبت به انتخاب و گزینش افراد، اهتمام ویژه‌ای داشته باشد، و افرادی را گزینش کند، که در درجه اول، از شخصیت‌های اخلاقی خوبی، برخوردار باشند.

مدیر مرکز تخصصی نور حکمت رضوی با تصریح بر اینکه خروجی‌های حوزه علمیه، تابلو و معرّف آن حوزه هستند، گفت: اگر مدارس دارای مدیران خوبی باشند، آن مدیر علاوه بر نظام‌مند کردن حوزه، می‌تواند، طلاب خوبی را تربیت کند و جذب موفقی از جوانان را به سمت حوزه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی‌فرد با تاکید بر اینکه، معنویت باید در مدارس فرهنگ‌سازی و بسترسازی‌ شود، عنوان کرد: مدیران مدارس علاوه بر رصد کردن طلاب و ارتباط چهره به چهره با آنها، باید با سیاست‌های خاص، یک فرهنگ خوب را در مدرسه، ایجاد کند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha