یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نیلی پور

حجت الاسلام والمسلمین نیلی پور گفت: چنانچه باور مهدویت به یک باور عینی و جاری در زندگی ما تبدیل شود، می‌تواند یک موتور محرک  پیشخوان باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی نیلی‌پور، صبح امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسبت عید نیمه شعبان، اظهار کرد: امروز در دنیا شاهدیم که براساس ظرفیت های های انقلاب اسلامی ایران و تلاش مردم برای ترویج وتوسعه مکتب شیعه، تفکر مهدویت جریان سازی بیشتری پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه تفکر مهدویت دارای شاخصه ها و مبانی متعددی است که تبیین آنها از ضروریات جامعه امروز است، افزود: براساس آیات قرآن کریم و روایات معصومین، هدایت از جمله نعمت هایی است که خداوند در نظام تکوینی و تشریعی قرار داده است به نحوی که هدایت تشریعی به واسطه ارسال رُسل و هدایت تکوینی براساس غرایز برای انسان اعمال می شود.

رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان با بیان اینکه از مصادیق هدایت نظام تشریعی، براساس مکتب تشیع، موضوع امامت است که ما تحت هدایت امامت زندگی می کنیم، گفت: امروزه مهدویت از چند بُعد قابل بررسی است به نحوی که اگر بخواهیم فرادینی به آن بنگریم باید تحت عنوان منجی آن را خطاب کرد، بنابراین جایگاه مهدویت باید برای آحاد جامعه به خوبی تبیین شود.

حجت الاسلام نیلی پور تصریح کرد: امروز به نوعی جایگاه مهدویت در نظام و مکتب شیعه ونظام اسلامی مشخص و مبرهن است ولی آنچه که مهم بوده، این است که در مسئولیت‌ها و عرصه های مختلف از تفکر مهدویت در مقام عمل بهره بگیریم.

رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان متذکر شد: اعتقاد به مهدویت مهمترین عامل و آرمان در پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، به نحوی که حتی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم از مهدویت به عنوان یک آرمان یاد می کند.

وی افزود: نباید براین تفکر باشیم که تفکر مهدویت تنها یک باور ذهنی است و ظهور و بروز عینی ندارد، چنانچه مهدویت را در سطوح مختلف اعم از صحنه اجتماعی، آموزش و تربیت، مباحث درمانی و سلامت وکسب وکار و ... عینیت بخشیم شاهد برکات فراوان آن خواهیم بود.

حجت الاسلام نیلی پور خاطرنشان کرد: چنانچه باور مهدویت به یک باور عینی و جاری در زندگی ما تبدیل شود، می‌تواند یک موتور محرک پیشخوان باشد.

وی درادامه گریزی به بحث ضرورت جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب زد و گفت: یکی از عرصه هایی که باید جهاد تبیین درباره آن انجام گیرد، بحث مهدویت و تبیین لایه های مختلف این باور و تفکر است.

رئیس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان اظهار کرد: یکی از رسالت ها ما در برابر مهدویت، صیانت و محافظت از اندیشه مهدویت و خرافه زدایی از این بحث است.

وی در بیان ارائه راهکار برای ترویج تفکر مهدویت در سطح جامعه اظهار کرد: باید اندیشه جوانان شیعه را به سمت مهدویت سوق داده و کارهای جدی در این زمینه انجام دهیم، تمرکز و توجه بر پایان نامه‌ها و پژوهش‌ها در مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی در حوزه مهدویت از جمله اقداماتی است که باید صورت گیرد.

حجت الاسلام نیلی پور در پایان بیان کرد: بحث مهدویت ریشه در غدیر دارد و باید این تفکر و باور را به یک اندیشه تمدنی تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha