جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
بازدید طلاب خوزستانی از یادمان شهدای طلائیه - راهیان نور

حوزه/ سردار مطهری، با اشاره به افزایش آمار زائران سرزمین‌های نور نسبت به دوران قبل از کرونا، گفت: برنامه محوری ستاد مرکزی راهیان نور ویژه لحظه تحویل سال، در یادمان بیت‌المقدس واقع در جاده اهواز - خرمشهر و یادمان شلمچه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، سردار عباس مطهری، دبیر قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه پس از دو سال از تعطیلی سفرهای راهیان نور، امروز شاهد ادامه این مسیر نورانی هستیم، گفت: خوشبختانه پس از ۲ سال وقفه در سفرهای کاروان‌های راهیان نور، این سفرها از امسال دوباره آغاز شده و زیرساخت‌ها برای حضور زائران آماده شده است.

وی، با اشاره به استقبال پرشور زائران به‌ویژه جوانان از مناطق عملیاتی، اظهارداشت: به اذعان مسئولان مراکز اسکان و یادمان‌ها استقبال زائران در مقایسه با سال ۹۷ بسیار بیشتر شده و پیش‌بینی ما این است که در ایام نوروز هم به نسبت سال ۹۷ استقبال زائران بیش از گذشته باشد.

سردار مطهری، به‌ویژه برنامه‌های سال تحویل در یادمان‌های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: برنامه‌های ویژه‌ای در لحظه تحویل سال نو در یادمان‌ها و مراکز اسکان تدارک دیده‌ایم، البته برنامه محوری ما در یادمان بیت‌المقدس واقع در جاده اهواز - خرمشهر و یادمان شلمچه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به جشنواره رهاورد سرزمین نور گفت: تاکنون ۱۷ جشنواره برگزار شده که اختتامیه جشنواره هفدهم ۲۰ اسفندماه سال ۹۹ برگزار و ۱۰۰ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره از راهیان نور سال قبل ارسال شد که بیش از ۵۰ اثر در این آئین مورد تجلیل قرار گرفتند.

دبیر قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه، افزود: با توجه به اینکه سال گذشته راهیان نور را به صورت سازمان یافته نداشتیم، علی‌القاعده آثاری هم ارسال نشد، در جشنواره هجدهم نیز امیدواریم در راهیان نور جنوب که در حال برگزاری است و راهیان نور غرب و شمال غرب که در تابستان سال آینده در پیش داریم بتوانیم آثار بسیار خوبی را از زائران و دست‌اندرکاران جمع‌آوری و در اسفند سال آینده اختتامیه جشنواره هجدهم را برگزار کنیم.

سردار مطهری در پایان، در پایان از برگزاری مراسم نیمه شعبان و ولادت باسعادت بقیه الله العظم (عج) در یادمان‌های شهدا و مراکز اسکان زائران خبر داد و اظهارداشت: برنامه‌هایی از قبیل سنگر آسمانی ویژه دانش آموزان در شلمچه را خواهیم داشت و از طریق تشکل‌های مردمی نیز موکب‌هایی در مراکز اسکان و یادمان‌ها مستقر می‌شوند، رزمایش‌های فرهنگی نیز امسال در اردوگاه‌های شهیدان باکری و منصوریان از پنج روز گذشته آغاز شده و تا پایان حضور زائران ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha