جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه برای موفقیت در عرصه امر به معروف و نهی از منکر، نیازمند گفتمان سازی در جامعه هستیم، گفت: اگر گفتمان عمومی جامعه، امر به معروف و نهی از منکر شد آن زمان همه مردم نسبت به فساد حساس خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در همایش تجلیل از آمرین به معروف و ناهیان از منکر استان همدان، اظهار داشت: در مضمون روایات مطرح شده است که در قیامت برخی از افراد مورد غبطه دیگران قرار می‌گیرند، که از جمله آن انبیا، شهدا و آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه در عرصه جهاد تبیین، از مسائل ضروری در جامعه، این است که بدانیم عملکرد فردی هر کدام از ما تاثیر اجتماعی دارد، گفت: این اصل لازم است تا در جامعه تبیین شود که عملکرد فردی هر شخص، می‌تواند در زندگی اجتماعی دیگران تاثیر گذار باشد.

امام جمعه همدان افزود: در داستان حضرت موسی(ع) و قوم بنی‌اسرائیل هر چه مردم و پیامبر خدا دعا کردند، باران نیامد و زمانی که علت را جویا شدند، مشخص شد که یک نفر در آن جمع مبتلا به گناهی است که مانع از استجابت دعا می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر یک نفر در جامعه مبتلا به گناه شود، حتی دعای پیامبر الهی نیز حبس خواهد شد، گفت: نیروهای امر به معروف چه در ستاد مرکزی و چه در ادارات تعداد اندکی است و لذا با این تعداد نمی‌توان به نتیجه لازم دست یافت.

اختلاس و حقوق نجومی غده‌هایی سرطانی هستند

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه برای موفقیت در عرصه امر به معروف و نهی از منکر، نیازمند گفتمان سازی در جامعه هستیم، مطرح کرد: اگر گفتمان عمومی جامعه، امر به معروف و نهی از منکر شد آن زمان همه مردم نسبت به فساد حساس خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه منظور از فساد معنای عام آن است، خاطر نشان کرد: یکی از وظایف این مجموعه، حساس کردن جامعه نسبت به فساد در هر سطحی است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه باید مراقب باشیم تا جامعه حساسیت خود نسبت به فساد را از دست ندهد، یادآور شد: ممکن است بعضی مفاسد از نظر شرعی کم‌رنگ تر باشند، اما معنای آن این نیست که نباید تنها مفاسد بزرگ را مد نظر داشته باشیم و نسبت به باقی مفاسد عکس‌العملی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر کسی مبتلا به سرطان باشد و در کنار آن مبتلا به سر درد شود، نمی‌توان به علت وجود سرطان نسبت به بیماری دیگر بی‌تفاوت بود.

امام جمعه همدان اختلاس و حقوق نجومی را غده سرطانی خواند و گفت: جامعه و مردم لازم است که به فساد در هر سطحی حساس باشند و بی‌تفاوت از کنار آن عبور نکنند.

تغییر دبیر ستاد امر به معروف استان همدان

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اعلام خبر تغییر دبیری ستاد استان همدان، اظهار داشت: در سال گذشته حجت الاسلام مظاهری به عنوان دبیر ستاد در استان معرفی شد، اما به لحاظ آنکه پس از مدتی به امامت جمعه مریانج منصوب شد، از لحاظ قانونی محدودیت‌هایی ایجاد و حجت الاسلام مظاهری از سمت دبیری استعفا داد.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه چندین نفر به تهران برای دبیری ستاد معرفی شدند، گفت: از تهران این درخواست مطرح شد که فردی که برنامه محور است و کارآمدی بیشتری دارد، برای این جایگاه انتخاب شود.

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد ما بر این است که سپاه باید در کنار امر به معروف حضور داشته باشد، مطرح کرد: پیشنهاد بر این است است که سردار مجیدی به عنوان فرمانده سپاه قائم مقام و دبیر اجرایی یکی از دوستان باشد، تا شاهد ارتقای جایگاه و فعالیت ستاد امر به معروف در استان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سرباز IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    اول باید مسئولین و مقامات دولتی از صدر تا ذیل را امر به معروف و نهی از منکر کرد تا در نتیجه اش احکام الهی به صورت اتوماتیک وار در جامعه توسط مردم اجرا شود . امروز بیشترین رفتارهای غیر دینی در جامعه در واکنش به رفتار بغض مقامات و مسؤولین است مردم نمی خواهد مانند آنها باشند