دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ مراسم تجلیل مدیر رسانه و فضای مجازی حوزه از اصحاب رسانه و کارکنان رسانه

حوزه/ مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه، گفت: توطئه دشمن برای از بین بردن اسلام ناب و ارزش‌های دینی و الهی حساب شده و دقیق است، ما هم باید درک درستی از توطئه دشمن داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا برته در نشست کارکنان مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه، مهمترین رسالت رسانه ها دینی و کشور به خصوص خبرگزاری حوزه را تبیین جهاد و مجاهده در عرصه های فرهنگی و رسانه ای عنوان کرد و بیان داشت: تبیین جهاد و جهاد فرهنگی و جنگ رسانه و فرهنگی موضوع متفاوتی از همدیگر است. در جنگ نظامی و فرهنگی سلسله مراتب چون شناخت از دشمن وجود دارد باید رعایت شود، که اگر رعایت نشود، آن جنگ به شکست منتهی می شود.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه با بیان این که جهاد و مجاهده تلاش همه جانبه، بی وقفه و با هر نوع امکانات و توان و فراتر از همه شرایط و ضوابط جنگ است، بیان داشت: وقتی سخن از جهاد می شود، یعنی خودتان را همواره آماده مقابله با دشمن می کنید و این که همه افراد و دستگاه ها و صاحبان فکر و اندیشه باید وارد میدان شوند و بر اساس توان و ظرفیت و نفوذی که در میان گروه ها و جامعه دارند، به فعالیت بپردازند.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: تأکید رهبر انقلاب به مسئله جهاد و عبور از جنگ فرهنگی نشان از اهمیت شرایط فعلی جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین برته، گفت: در زمانی که ایشان سخن از جنگ و شبیخون فرهنگی کردند، چون شرائط آن زمان این گونه بوده و امروز ایشان از جنگ عدول و به جهاد رسیدند، این نشان از تحلیل معظم له از شرایط و اهداف دشمن است.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه، افزود: امروز شاهد هستیم که نوع آرایش و رزم و ضریب نفوذ دشمن فرق کرده و همه اهداف و برنامه دشمن روی محور اسلام ناب، یعنی ارزشهای دینی و الهی قرار گرفته است.

وی بیان داشت: لذا رهبر انقلاب با نشان دادن اهداف و برنامه دشمن، همگان را دعوت به جهاد فرهنگی کردند، یعنی دشمن جای مشخصی را هدف قرار گرفته است و همه توانش را برای جنگ با اسلام ناب آورده است، ما هم باید با همه توان و نیروهای خودمان به جهاد برویم و دقیقا همان جایی را که دشمن هدف گرفته، ما اقدام به خنثی سازی کنیم.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه، اظهار داشت: بنابراین اگر افرادی غیر از این عمل کنند و هر گروهی هر کاری که دلش می خواهد انجام دهد، این نه تنها جهاد نخواهد بود، بلکه به سرانجام درست هم نمی رسد، چون زمانی به هدف می رسیم که همه توان‌مان را در نقطه واحدی جمع و با آن برنامه ضد دینی مبارزه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین برته، گفت: اگر رهبر انقلاب همگان را به جهاد فرهنگی دعوت می کنند، یعنی این که مسئله فرهنگ موضوع خود جوش و از مسائل اقتضای زندگی نیست، بلکه کار مدیریت و برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: مدیریت شده است، یعنی اگرکسی صحنه را ببیند، متوجه می شود که ما با توطئه نظامندی از سوی دشمن مواجه هستیم، اگر شما این وضعیت را درک نکنید، و اولویت های دشمن را در نظر نداشته باشید، معلوم نیست در این شرایط حساس و مقابله در برابر دشمن به پیروزی برسید.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه افزود: در چنین شرایطی که توطئه دشمن برای از بین بردن اسلام ناب و ارزشهای دینی و الهی حساب شده و دقیق است، ما هم باید درک درستی از توطئه دشمن داشته و با مدیریت و برنامه ریزی درست قدم در راه مقابله بگذاریم. این گونه نباشد که هرکسی هر طوری می خواهد عمل کند.

وی بیان داشت: همچنین نباید در چنین شرائط حساسی، توان مان به سمت کارهای بی فایده و بی روح و بی اثر برود. دیگر جای خطا و آزمون نیست. الان هدف کاملا معلوم و مشخص است، دشمن دقیقا اسلام ناب را نشانه گرفته است، برنامه های ما باید برای مقابله هدف مند و برنامه ریزی شده باشد تا شاهد پیروزی باشیم.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه، با بیان این که مجاهده آدابی دارد، مهمترین این آداب را تلاش شبانه روزی، تعیین شاخص، حرکت براساس منویات رهبر انقلاب، تعیین اولویت برای مبارزه و مقابله عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha