چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مسعود طبیبی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم

حوزه/ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از آماده سازی و ضدعفونی کردن ۲۰۰ دستگاه اتوبوس ویژه برای خدمت رسانی به میهمانان نیمه شعبان در قم خبر داد.

مسعود طبیبی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به برنامه‌های کمیته حمل‌ونقل اشاره کرد و گفت: امسال این کمیته با تمام قدرت و با برنامه‌های ویژه به استقبال جشن‌های نیمه شعبان و تعطیلات نوروز رفته است.

وی حفظ ایمنی عابران پیاده را در مراسم نیمه شعبان را از مهم‌ترین برنامه‌های این کمیته دانست و افزود: امسال با توجه به‌پیش بینی‌های انجام‌شده، با حجم گسترده‌ای از مسافران و زائران روبه‌رو هستیم و تلاش شده بیشترین ایمنی و روان‌ترین جریان ترافیکی در شهر اجرا شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با نرم‌افزار نشان انجام‌شده تا بهترین مسیرها در اختیار زائران و شهروندان قرارگرفته و امسال همکاری شهرداری با پلیس راهور در بالاترین سطح بوده که امیدواریم امسال با کمترین حادثه این مراسم برگزار شود.

وی از گرفتن مشاور برای نخستین بار برای مدیریت ترافیک شهر در ایام نیمه شعبان خبر داد و تأکید کرد: برای نخستین بار برای برگزاری ایام نیمه شعبان مشاور گرفته‌شده و بر اساس نظر مشاور ۵ محور اصلی در ساماندهی ترافیک شهر مشخص‌شده است.

طبیبی تصریح کرد: یکی از مشکلات حوزه ترافیک در سال‌های گذشته بارش باران و معضلات آن در پارکینگ‌ها بوده که امسال برای رفع این مشکل در صورت بروز بارندگی بلوار حضرت خدیجه (س) به پارکینگ موقت تبدیل‌شده که با همکاری راهور بلوار به‌صورت قطعه‌ای به پارکینگ تبدیل خواهد شد.

وی تأمین ایمنی عابران پیاده را مدنظر گرفت و گفت: برای تأمین ایمنی مسافران یکی از مسیرها بلوار پیامبر اعظم(ص) به مسیر پیاده‌رو اختصاص داده‌شده و ایستگاه‌ها صلواتی و موکب‌ها در مسیر پیاده‌رو و کندرو برپاشده و از ورود موتورسیکلت در این مسیر خودداری می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: برای حذف گره‌های ترافیکی جهت حرکتی خودروها در بسیاری از مسیرها یک‌طرفه می‌شود تا دو جریان باهم تلاقی نداشته و در بعضی از نقاط خاص با همکاری پلیس راهور مسیرهای جدید در حال طراحی است.

وی ادامه داد: درواقع دروازه‌ای خاصی به‌صورت موقت در حال طراحی بوده تا جریان خودروها متوقف نشود و شاهد ترافیک روانی در سطح شهر باشیم.

ناوگان اتوبوس رانی روزهای پنج شنبه و جمعه در سطح شهر رایگان است

طبیبی از رایگان شدن ناوگان اتوبوس‌رانی در دو روز پنج‌شنبه و جمعه در تمام سطح شهر خبر داد و ابراز کرد: سیستم ناوگان اتوبوس‌رانی برای روزهای ۵ شنبه و جمعه در تمام‌مسیرها رایگان بوده تا مردم به‌جای خودروی شخصی از ناوگان اتوبوس‌رانی استفاده کرده و ترافیک شهر کاهش پیدا کند.

وی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اتوبوس‌ها بیان کرد: از دو هفته پیش تمام ۲۰۰ دستگاه اتوبوس با مواد ضدعفونی و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و ستاد کرونا ضدعفونی شده و برای حفظ فاصله اجتماعی علامت‌گذاری‌ها را انجام‌شده و امیدواریم شهروندان پروتکل‌ها را رعایت کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در پایان از برگزاری دوره‌های آموزشی برای نیروهای حمل‌ونقل ترافیک شهرداری خبر داد و افزود: در تلاش هستیم دوره‌های آموزشی لازم برای برخورد با مخاطب و رفتار مناسب برای نیروهای این حوزه برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha