دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حوزه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان در جشنواره استانی علامه حلی(ره)، گفت: خروجی حوزه های علمیه باید به تحقیق و پژوهش منجر شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احد عبداللهی، مدیر حوزه علمیه استان لرستان، امروز در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره استانی علامه حلی(ره) استان لرستان که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان این استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در دین مبین اسلام و جامعه امروز، گفت: فعالیت های تحقیقی و پژوهشی در همه جا به عنوان یک اصل و در مجموعه فعایت های حوزه باید مورد توجه جدی قرار گیرد، چرا که خروجی حوزه های علمیه باید در نهایت به تحقیق و پژوهش منجر شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه پویا و سرزنده باید از لحاظ پژوهشی آثار فاخر و کاربردی از خود بر جای گذارد، افزود: طلاب علوم دینی نیز همگام با سایر پژوهشگران بتوانند با خلق آثار پژوهشی قرآنی و فقهی به نیازهای جامعه در زمینه های دینی، فرهنگی و اجتماعی پاسخگو باشند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه اساتید حوزه های علمیه با راهکارهای اصولی و علمی فرهنگ تحقیق و پژوهش را در بین طلاب مدارس علمیه نهادینه کنند، خاطر نشان کرد: طلاب حوزه های علمیه با کوشش، همت و صبر فعالیت های پژوهشی را به جدیت دنبال کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با بیان اینکه پژوهش کلید تحول در تربیت انسان ها به شمار می رود، گفت: پژوهش مجاهدتی علمی برای پژوهشگران و محققان به حساب می آید و در این راستا مشوق های پژوهشی در حمایت از پژوهشگران تصویب شود.

وی در پایان خواستار ورود و گسترش رشته های تخصصی سطح ۳ حوزوی در استان شد و خاطر نشان کرد: ورود رشته های تخصصی به حوزه علمیه لرستان می تواند گام موثری در راستای اشاعه فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین طلاب و مبلغان باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha