چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ نشست مهدویت و دانشگاه تمدن ساز/حجت الاسلام والمسلمین کلباسی

حوزه/ امروز برخی از مسئولین،دستگاه ها و نهادهای فرهنگی کشور درک درستی از ضرورت فعالیت نسبت به جایگاه مهدویت ندارند. به همین دلیل اکثر فعالیت ها در ارتباط با مسئله مهدویت روی زمین مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی در نشست شورای سیاستگذاری مهدویت استان قم که با حضور آیت الله حسینی بوشهری، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، استاندار قم در دفتر جامعه مدرسین برگزار شد، مهمترین مسئله در انحراف جامعه نسبت به موضوع مهدویت را عدم معرفت نسبت به جایگاه مهدویت عنوان کرد.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه با بیان این که امروز مسئولین، دستگاه ها و نهادهای فرهنگی کشور درک درستی از ضرورت فعالیت نسبت به جایگاه مهدویت ندارند، گفت: به همین دلیل اکثر فعالیت ها در ارتباط با مسئله مهدویت روی زمین مانده و بر عکس دشمن برای به انحراف کشیدن جامعه از مسئله مهدویت نهایت بهره برداری را برده است.

وی بیان داشت: معاندین به شدت در حال فعالیت در عرصه مهدویت برای انحراف جوانان می باشند. اگر می خواهیم ما هم قدم مثبت و سازنده ای در مورد مهدویت برداریم باید ضرورت این جایگاه ابتدا برای ما روشن و مشخص شود و سپس بتوانیم در مورد آن فعالیت جدی کنیم والا همه حرفها در حد شعار باقی خواهند ماند و به جایی هم نمی رسد.

برگزاری دوره معارفی مهدوی برای ۵۳۰ معلم

رحیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم نیز در این نشست در سخنانی، گفت: مسئله مهدویت و تبیین این جایگاه وظیفه ملی، استانی و جهانی است و نباید نسبت به این موضوع که امر جهانی است، بی تفاوت و بی دغدغه بود.

وی بیان داشت: در همین رابطه آموزش و پرورش احساس مسئولیت کرده و در همین ایام کرونا، اقدام به فعالیت ها در عرصه مهدویت همچون برگزاری دوره معارف مهدوی برای ۵۳۰ معلم، برگزاری کارگاه مهدوی برای ۶۰۰ نفر از کارکنان آموزش با حضور اساتید حوزه کرده است.

رحیمی افزود: باید سعی کرد در کتابهای مدارس آموزش و پرورش درمقاطع مختلف مباحث مهدویت برای آشنایی جوانان گنجانده شود تا جوانان آشنایی بیشتری با امام عصر(عج) داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم، گفت: مدارس آموزش و پرورش از نظر حضور جوانان ظرفیت بسیار خوبی دارد و این فرصت خوبی برای کارشناسان عرصه مهدویت است تا با حضور در مدارس آموزش و پرورش جوانان را با جایگاه مهدویت آشنا کنند.

وی افزود: از دیگر کارها که می توان با همکاری حوزه آموزش و پرورش انجام داد، برگزاری دوره معارف مهدویت برای ۱۶ هزار معلم تا اول مهر و برگزاری گفتمان مهدوی برای دانش آموزان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha