شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بانوان طلبه اشکذری

حوزه/ آشنایی با انواع مزاج به خصوص برای مادر خانواده ضروری است زیرا تغذیه خانواده را مادر در خانواده برنامه ریزی می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام محمد امینی، صبح امروز در نشست سبک زندگی اسلامی، در مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر اظهار داشت: تغییرات جهانی در سبک زندگی و برنامه ریزی اشتباه در تغذیه موجب ایجاد بیماری های گوناگون می شود.

وی، افزود: درگیری انسان امروز با انواع بیماری ها ناشی از تغذیه اشتباه و عدم شناخت از بدن است.

امینی اظهار کرد: آشنایی با انواع مزاج به خصوص برای مادر خانواده ضروری است زیرا تغذیه خانواده را مادر در خانواده برنامه ریزی می کند پس باید با شناخت نسبت به طبع فرزند، تغذیه صحیح را در اختیار او قرار دهد. به طور مثال تغذیه فرزندی که مزاج سرد دارد با نان و پنیر(طبع سرد) در اول صبح کار اشتباهی است که موجب کاهش یاد گیری او خواهد شد.

وی اظهار کرد: گرمی زیاد نیز موجب بیماری شده و صرفا هر غذای گرمی خوب و هر سردی بد نیست، ولی باید با تشخیص مزاج فرد بر اساس آن برنامه تغذیه آماده شود.

امینی خاطر نشان کرد: بسیاری از بیماری های ناشی از غلبه سودا در بدن است و سبک زندگی صحیح موجب بدن سالم و به تبع انسان سالم هم فعالیت بدنی بهتری و هم برای عبادت شور و نشاط بیشتری را خواهد داشت.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha